باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
22,725 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (60,190 امتیاز)
ویرایش شده توسط
سلام، ما برای دستگاه کارتخوان ( دستگاه پوز ) تو سامانه مالیات my.tax.gov.ir ثبت نام کردیم. الان پشیمون شدیم و می خوایم از کارت به کارت استفاده کنیم. چطور می تونیم پرونده مالیاتی مون رو حذف کنیم ؟
آیا امکان حذف کد مالیاتی کارتخوان وجود داره ؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

در صورتی که یک دستگاه کارتخوان را به هیچ یک از پرونده های مالیاتی خود متصل نکرده اید، در داشبورد مالیاتی شما در سامانه my.tax.gov.ir در لیست «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده» نمایش داده شده‌اند. برای غیر فعال کردن این دستگاه های کارت خوان فقط کافیست که آن را به هیچ یک از پرونده‌های مالیاتی خود الصاق نکنید تا به صورت خودکار غیرفعال شود. 

اما در صورتی که دستگاه کارتخوان قبلا به یکی از پرونده‌های مالیاتی الصاق شده‌ باشه در حال حاضر امکان غیرفعال‌سازی و حذف دستگاه کارتخوان از پرونده مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی وجود ندارد و برای حذف دستگاه کارتخوان از پرونده مالیاتی، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی ، می‌بایست از شرکت پرداخت الکترونیک صادرکننده پذیرنده بانکی پیگیری نمایید.

نکاتی در مورد حذف پرونده مالیاتی کارتخوان

اولا، اگه حتی یه تراکنش تو سال ۱۴۰۰ با دستگاه پوز انجام شده، مجبور به ارسال اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۱ هستید. در صورت عدم ارسال اظهارنامه، جریمه کتمان مالیاتی و عدم ارسال میشید.

راهکار اینه که اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰  را در سال ۱۴۰۱ رو رد کنید. تو سال ۱۴۰۱ هیچ تراکنشی با کارتخوان نداشته باشید (اگه سال ۱۴۰۱ هم تراکنش داشتید، مجبور به ارسال اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۲ خواهید بود)

برای فعلا هم از شرکت پرداخت الکترونیک صادرکننده پذیرنده بانکی پیگیری نمایید و درخواست لغو الصاق کارتخوان را از شرکت پوز تون کنید.

البته از اول خرداد ۱۴۰۱، شروع معرفی حساب های تجاری شده و در صورتی که سقف گردش حساب بیشتر از 500 میلیون تومان در سال داشته باشید، بالاتر از سطح فعالیت اقتصادی مورد انتظار افراد غیرفعال مالیاتی در نظر گرفته میشید و پرونده مالیاتی براتون تشکیل میشه.


بنابراین، پیشنهاد می کنیم با شرایط جدید مالیات در کشور خودتون رو سریع تر وفق بدید تا یاد بگیرید چطور مالیات حداقلی رو براساس قوانین بدید و الکی جریمه نشید.

مطالب مرتبط:

سقف گردش حساب سال 1401

اظهارنامه مالیاتی 1401

بستن پرونده مالیاتی


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
با مراجعه به اداره دارایی فقط امکان دارد

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 279 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,595 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 536 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...