باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,027 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط (100 امتیاز)
اینجانب مطابق مبایعه نامه ای در سال 1394 یک واحد تجاری 100 متری را در طبقه اول یک مجتمع تجاری - مسکونی خریده ام که ورودی مغازه بنده نیز از خیابان و به صورت مستقل و اختصاصی میباشد و مجتمع مذکور 24 واحد تجاری (پاساژ) و 40 واحد مسکونی دارد حالا 6 نفر از 40 همسایه مسکونی از بنده شکایت کیفری کرده اند که مغازه شما تراس مشاعی میباشد و شما تصرف عدوانی کرده اید چون بنده اطلاعی نداشتم میخواستم بدانم

1-آیا تصرف عدوانی شامل حال من میشود ؟

2- آیا میتوانم جلب ثالث (فروشنده ) رو بنمایم ؟

ضمنا فروشنده در مبایعه نامه نوشته که ملک فوق فاقد معارض بوده و در صورت وجود هرگونه معارض شخصا پاسخگو میباشد. در ضمن هیچکدام از واحدها و تجاری ها سند نداشته و ساختمان پایانکار نیز ندارد. و در آخر ذکر این نکته لازمه که مغازه بنده از طریق تغییر کاربری ماده 5 به تجاری تبدیل شده است و قبلا آپارتمان بوده است.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

در دعوای تصرف عدوانی سابقه تصرف ملاک است اگر شکات بتوانند ثابت کنند که قبل از شما ملک در تصرف آنها بوده است و شما بدون هیچ گونه قرارداد و تحویل گرفتنی به نحو عدوان متصرف شده اید جرم متوجه حال شماست . در غیر این صورت شکات مکلفند شکایت خلع ید که دعوی حقوقی است مطرح نمایند.

در دعوای خلع ید شما می توانید اقدام به جلب ثالث نمایید و فروشنده را به دادرسی جلب نمایید.
توسط (100 امتیاز)
بنده مبایعه نامه از طرف فروشنده دارم که همان فروشنده ، آپارتمانهای شکات را نیز فروخته است
ضمنا صورتجلسه تحویل نیز از طرف فروشنده دارم با امضای چهار نفر شهود که یکی از شهود عضو وقت هیئت امنای ساختمان نیز بود.
از طرفی مشاعات کل ساختمان تعریف شده و این قسمت جزو مشاعات تعریف شده نیست و شکات به غیر از یکی با امضای صورتجلسه ای آنرا قبول کردن.
ضمنا دو سال پیش ملک رو تحویل گرفتم
ضمنا از جوابیه جنابعای کمال امتننان را دارم
توسط (35,460 امتیاز)
در این صورت عمل شما تصرف عدوانی محسوب نمی شود. و شکات باید طرح دعوای خلع ید مشاعی علیه شما طرح نمایند در دعوی مذکور نیز شما می توانید فروشنده را جلب ثالث نمایید. همچنین بهتر است به استناد مبایعه نامه و تحویل و تصرف ملک اقدام به الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی بنمایید.
توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلامی دوباره و تمنای آخرین جواب
پس در اینصورت چرا دادیار قبل از اولین جلسه دادرسی ، قرار کارشناسی صادر نموده است ؟
چه مدارکی به کارشناس نشان دهم که به قناعت وجدان برسد ؟ 1- مبایعه نامه2-صورتجلسه تحویل3-اصل دریافت کد پستی در زمان خرید 4- اظهارنامه ارسالی به فروشنده مبنی بر تنظیم سند
به استناد مبایعه نامه و تحویل و تصرف ملک ، دو فقره اظهارنامه مبنی بر الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی، یکی در برج 8 سال پیش (1395) و دیگری در برج 9 همان سال فرستادم .
ضمناً کل مجموعه درگیر اخذ سند از مالک و سازنده هستند که با گذشت 5 سال هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.
توسط (35,460 امتیاز)
در تصرف عدوانی مساله اصلی این هست که فرد متصرف را که به زور وارد محل شده و بدون هیچ نقل انتقال قانونی مرتکب تصرف شده مجازات شود چرا که نیت مجرمانه در اینجا تصرف به عدوان و زور هست. لذا در این موارد با ارایه مبایعه نامه و صورتجلسه تحویل دیگر اساسا موضوع تصرف به عدوان منتفی می شود و همان طور که در قبل توضیح داده شد مساله یک مساله حقوقی خواهد بود و نه کیفری.
اینکه قرار کارشناسی در پرونده شما صادر شده ممکن است از باب دیگری باشد.
شما با ارایه مبایعه نامه و صورتجلسه تحویل از دادیاری مربوطه بخواهید که مستند به ماده پنج قانون آیین دادرسی کیفری شما را از موضوع و ادله اتهام انتسابی آگاه کند تا بدانید که در پرونده موضوع دعوای کیفری و ادله آن دقیقا چیست.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 258 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,770 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,561 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...