باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (37,890 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

برای پرداخت حق بیمه ساختمانی،‌ به سایت تامین اجتماعی به آدرس https://eservices.tamin.ir/ مراجعه کنید.

سپس از زبانه کارفرمایان، گزینه دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی را انتخاب کنید. سپس گزینه مدیریت پرداخت حق بیمه را انتخاب کنید. سپس پرونده ساختمانی خود را انتخاب کنید و نسبت به پرداختت حق بیمه پروانه ساختمانی اقدام کنید.

 ماده ۵ قانون تامین اجتماعی مالک را به عنوان کارفرما، ملزم به پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی برای کارگرانی در حال کار در ساختمان می کند. این ماده در سال های گذشته اصلاحیه های متعددی داشته که باعث سردرگمی مالکین در مورد پرداخت حق بیمه پروانه ساختمانی شده است. آخرین اصلاحیه ماده ۵ قانون تامین اجتماعی مربوط به بخشنامه اصلاحی بند الحاقی  5-5 می باشد که از  1402/08/03 لازم الاجرا شده و تاکنون ملاک محاسبه حق بیمه پروانه ساختمانی می باشد.

طبق این بخشنامه در مورد اصلاح بیمه پروانه ساختمانی، برای محدوده های روستایی 10 درصد مجموع عوارض شهرداری و برای مناطق شهری 25 درصد مجموع عوارض شهرداری مبنای محاسبه حق بیمه قرار می گیرد. واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی نیز براساس این بخشنامه نسبت به محاسبه حق‌بیمه ساختمانی و صدور گواهی پرداخت حق بیمه  اقدام می کنند.

توجه داشته باشید که نحوه محاسبه حق بیمه بر مبنای مجموع عوارض صدور پروانه  می باشد که محاسبه آن ارتباطی به تامین اجتماعی ندارد و لزوما توسط شهرداری ها و براساس ماده 76 و 77 قانون تشکیلات شورای شهر و شهرداری ها تعیین می شود. 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,402 بازدید
سوال شده فروردین 28, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,898 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 40,249 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,007 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...