باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (133,890 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

بعضی خانم ها در دوران بارداری نیاز به استراحت کامل دارند. اگر دکتر تشخیص دهد مادر نیاز به مرخصی دارد، به وی گواهی استراحت پزشکی می دهد تا مادر بتواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند.

استراحت پزشکی های مربوط به دوران بارداری قبل از زایمان یا همان مرخصی استعلاجی قبل از زایمان، به هر مدت بایستی به تایید شورای پزشکی برسد و چنانچه شورای پزشکی تایید نماید، قابل بهره برداری است؛ البته تشخیص این نکته که مدت این استراحت از مدت استراحت پس از زایمان کسر شود یا خیر، به عهده شورای پزشکی است.

برای مرخصی استعلاجی کم‌تر از ۱۵ روز، داشتن گواهی پزشک کافی است، اما اگر مرخصی بیشتر از ۱۵ روز باشد، باید پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی آن را تایید کند تا حقوق مرخصی استعلاجی بارداری پرداخت شود. اگر این دوره بیشتر از ۶۰ روز باشد، باید شورای پزشکی تامین اجتماعی هم آن را تایید کند. مدت مرخصی استعلاجی قبل از زایمان تامین اجتماعی، جزء سوابق بیمه‌شده حساب می‌شود. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که برای دریافت مرخصی استعلاجی زایمان، باید گواهی پزشک متخصص یا بیمارستان را همراه خود داشته باشید.

تعداد روز مرخصی استعلاجی بستگی به بیماری و مدت دوره نقاهت آن است. چنانچه از مرخصی استعلاجی قبل از زایمان استفاده شود، می بایست پس از دریافت مرخصی استعلاجی، نامه معرفی به کار از شعبه تامین اجتماعی اخذ و به کارفرما تحویل داده شود. سپس از کارفرما درخواست مرخصی استحقاقی تا تاریخ زایمان کرد تا در روز زایمان مشمول بیمه تامین اجتماعی باشید و بتوانید از مرخصی زایمان استفاده کنید.

مرخصی استعلاجی قبل از زایمان تامین اجتماعی، به هر مدتی که باشد می بایست به تایید شورای پزشکی برسد و چنانچه شورای پزشکی تایید نماید، قابل بهره برداری است؛ البته تشخیص این نکته که مدت این استراحت از مدت استراحت پس از زایمان کسر شود یا خیر، به عهده شورای پزشکی است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,452 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,182 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,918 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 5,298 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 5,280 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3,151 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 8,560 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,848 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,015 بازدید
سوال شده اردیبهشت 4, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...