باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
629 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (25,910 امتیاز)
برای حضور در جلسه اول اداره کار برای هیئت تشخیص اداره کار، چه مواردی را در نظر داشته باشیم ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (109,850 امتیاز)
 
بهترین پاسخ
هیات تشخیص اولین مرحله رسیدگی به شکایت کارگر از کارفرما در اداره کار است. هیات تشخیص همان طور که از نامش پیداست به صورت هیات هست که از سه نفر تشکیل شده است که ۱- نماینده کارگران ۲- نماینده کارفرمایان ۳- نماینده دولت که یکی از کارمندان اداره کار است.

در مرحله اول رسیدگی در هیات تشخیص خواهان و شاکی که کارگر است، ادعای خود را مطرح می کند و در راستای ادعای خود باید اسناد و مدارک ارائه نماید. اگر در جلسه هیات تشخیص اعضای هیات دلایل و ادعای کارگر را قبول کنند، در قبال او از کارفرما می خواهند از خود دفاع کند.

به عنوان مثال: اگر کارگر ادعا کند که یک سال به کارفرمایی، کارفرمای مورد شکایت کار کرده است و اسناد و مدارک این دوره اشتغال را ارائه کند، اعضای هیات تشخیص از کارفرما درخواست می کنند تا اسناد پرداخت حقوق و دستمزد و مزایای کارگر در این دوره را ارئه نماید. اگر اسناد و مدارک پرداخت حقوق و دستمزد که باید به صورت بانکی باشد، را ارائه نمود، می تواند تبرئه شود. ولی اگر حق بیمه این دوره اشتغال و اسناد پرداختی درست نباشد، هیات تشخیص رای صادر می نماید و رای هیات تشخیص اداره کار به محکومیت کارفرما و برای پرداخت حقوق و دستمزد و مزایای مدت اشتغال خواهد بود.

بدیهی است که در کلیه مراجع قضاوتی و قضایی امر قضاوت و رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما و سایر افراد به یک مرجع و در یک مرحله انجام نمی پذیرد. همان طور که در دادگاه ها می توان به رای بدوی و تجدیدنظر در مراحل مختلف اعتراض کرد در اداره کار نیز می توان با ثبت اعتراض به رای هیات تشخیص اداره کار، اعتراض و تجدید نظر خواهی به رای هیات تشخیص را خواستار شد.

برای اعتراض به رای هیات تشخیص اداره کار باید هر یک از طرفین نسبت به مواردی که به آن اعتراض دارند دلایل ارائه نمایند و اعتراض خود را بنویسند که به عنوان نمونه اینجانب نسبت به این بند از رای هیات تشخیص به این دلیل اعتراض دارم. اعتراض در اداره کار ثبت می شود و پرونده به مرجع رسیدگی تجدید نظر که همان هیات حل اختلاف است ارجاع داده می شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,184 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,335 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,714 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 324 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...