باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,550 بازدید
در سوابق بیمه توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام

من چند سال برای یه موسسه کار کردم و قرار داد هم داشتم و بیمه برام رد نشده است و الان از اون زمان خیلی سال گذشته و کارفرما قرارداد رو نداره و من هم نسخه ای از قرارداد ندارم ، باید چیکار کنم تا کارفرما بیمه اون سالها رو برام واریز کنه ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,460 امتیاز)
به استناد ماده 87 آیین دادرسی کار " ارائه دلایل و مدارک دال بر وجود رابطه کار فیمابین طرفین و میزان مزد و مزایای بالاتر از حداقل قانونی و میزان سابقه کار در کارگاه به عهده کارگر و ارائه دلایل و مدارک بر تادیه حقوق مذکور و یا عدم شمول مقررات قانون کار به رابطه طرفین به عهده کارفرماست . "

لذا اثبات سابقه کار بر عهده ی شماست و اگر دلایل و مدارک و مستندات لازم برای اثبات ادعای خود را ندارید و کارفرما هم از پذیرش ادعای شما خودداری می نماید ، مراجع حل اختلاف ادارات کار ، امکان اثبات دعوی شما را نخواهند داشت .

توضیح اینکه به استناد ماده 82 آیین دادرسی کار " ادله اثبات دعوا در مراجع حل اختلاف کار به ترتیب شامل اقرار ، اسناد و امارات می باشند . گواهی گواهان می تواند با رعایت شرایط اماره محسوب شود . "

همانطور که مشاهده می شود در این پرونده کارفرمای شما از پذیرش ادعای شما خودداری می نماید ، مدارک و مستنداتی دال بر اثبات ادعای خود نیز ندارید ، لذا تنها راه برای اثبات ادعای شما صدور قرار تحقیق محلی از همکاران محل و افراد نزدیک به محل کار شما می باشد . تاکید می گردد که قرار اماره ( تحقیق محلی از طریق شهادت شهود ) در اختیار هیات های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار است و اگر هیات نیز این موضوع را نپذیرد ، امکان اثبات ادعای شما وجود نخواهد داشت .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,483 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 633 بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 1,635 بازدید
+5 امتیاز
5 پاسخ 132,449 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...