باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
575 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط (160 امتیاز)
سلام. طبق قرارداد یکساله ای که با کارفرما منعقد کرده بودم قبل از اتمام قرارداد کار کارفرما من رو از کار اخراج کرد.

در هیات تشخیص به استناد ماده ۲۵ قانون کار و بند دال ماده ۲۱ قانون کار حکم ابقا به کار خواستم و قرارداد رو ارائه کردم در دادنامه هیات تشخیص همه چیز لحاظ شد به غیر از حکم بازگشت به کار که اخراج موجه بدلیل زوال زمینه اشتغال عنوان شد علت ان این بود که کارفرما به تلافی بازگشت به کاری که خواسته بودم به دروغ و با حیله بر علیه بنده از کارگران و مشتریان خودش درکاغذ شهود اخذ کرده بود که بنده حین کار فحاشی و اهانت میکنم.

در هیات حل اختلاف نیز بنده اماده به کار بودنم رو اعلام کردم و گفتم اخذ شهود بر علیه کارگر بر خلاف رویه ائین دادرسی کار و دیوان عدالت اداری محسوب میشه وفحاشی وتوهین درحیطه دادگستری ودادگاه کیفری میباشد نه اداره کارو کارفرما با این ترفندهاوحقه ها میخواد مانع صدور حکم بازگشت به کار بنده بشه.

کارفرما با توجه به نفوذ و رشوه ای که به هیات تشخیص داده بود عمدا در نوبت اول و دوم به جلسه هیات حل اختلاف نیومد و قرار شد در نوبت سوم بازرس به محل کارگاه اعزام بشه جهت تحقیق بررسی علل اخراج از کار وامربه توجه به قرارداد یکساله ای که فی مابین منعقد شده بود. با توجه به اینکه بنده قرارداد کتبی دارم.

 

هیات حل اختلاف عمدا پرونده رو به بازرسی ارجاع داد که اخراج بنده رو از طریق بازرسی موجه جلوه بده چون عمدا نمیخوان رای هیات تشخیص در هیات حل اختلاف عوض بشه و تغییری کنه. البته هنوز رای هیات حل اختلاف در نوبت سوم صادر نشده الان چکار بایستی کنم تا به حقم که بازگشت به کار هست برسم؟

(متاسفانه به مشکل برخوردکردم خواهشابصورت کامل وشفاف توضیح بدیدکه درهیات حل اختلاف چه مطالب وعناوینی به عنوان دفاعیه بگویم که موردقبول هیات حل اختلاف قراربگیرد؟؟؟؟.)
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
بیدبرگی عزیز

باسلام

باید بعرض رساند گزارش بازرسی در جایی که فقدان ادله وجود دارد برای اداره کار سندیت دارد و از نظر شکلی می تواند مستندی برای صدور رای از سوی هیات های حل اختلاف در اداره کار باشد. اما در ادامه این امکان برای شما فراهم است که در دیوان عدالت اداری علی اداره کار مربوطه طرح دعوی نموده و با ادله قانونی بتوانید رای مربوطه را نقض کنید.

ضمنا اظهار نظر در مورد پرونده ای که مطالعه نشده صرف اظهار مراجعه کننده کار غیرحرفه ای و نادرست و غیرعلمی است. و ممکن است باعث ضرر به مراجعه کننده باشد بنابراین پیشنهاد من این است که در صورت نیاز به مشاوره پیرامون پرونده خود می توانید با از خدمات مشاوره ای قانون کار و تامین اجتماعی بیدبرگ استفاده فرمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,016 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,573 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,653 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 655 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 956 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 450 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,591 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 226 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 425 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 733 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,085 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,361 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 469 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...