باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
882 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (100 امتیاز)

با عرض سلام

یک خانم که 56 سال سن دارد، 7 سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی دارد که حالا به عنوان خانم خانه دار حق بیمه پرداخت می کند و حقوق مستمری شوهرش که فوت کرده است را از تامین اجتماعی می گیرد.

طبق ماده یک قانون بیمه بیکاری:( صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بيمه شدگان اختياري نمی توانند بیمه بیکاری دریافت کنند).

طبق قانون بیمه بیکاری، ماده هفت-الف- تبصره (- افراد مسن مشمول اين قانون كه داراي  55 سال سن و بيشتر مي باشند مادامي كه مشغول به كار نشده اند مي توانند تا رسيدن به سن بازنشستگي تحت پوشش بيمه بيكاري باقي بمانند). حال سوال این است:

  • 1: چگونه بتواند بیمه بیکاری بگیرد؟ اگر فرزندش شرکت تعاونی قالی بافی تاسیس و فقط او را بیمه کند و بعد از شش ماه او را اخراج کند می تواند بیمه بیکاری بگیرد؟
  • 2: طبق ماده هفت-ج- تبصره – ۳(دريافت مقرري بيمه بيكاري مانع ازدريافت مستمري جزئي نمي گردد)، با وجود دریافت مستمری شوهرش، از بیمه خودش می تواند بیمه بیکاری بگیرد؟
  • 3: اگر بتواند بیمه بیکاری بگیرد، آیا می تواند تا اتمام 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه یعنی به مدت سه سال بیمه بیکاری بگیرد؟  
  • 4:ا یشان هشت سال سابقه پرداخت بیمه صندوق روستایی و عشایر را دارند که چهار سال آن با بیمه تامین اجتماعی همزمان است، می خواست آن را به صندوق تامین اجتماعی انتقال دهد اما به او گفته اند تا زمان بازنشستگی نمی تواند، آیا این حرف آن ها طبق قانون است؟

با تشکر از راهنمای شما بزرگواران

مدیر سایت: - در صورتی که چند سوال دارید، هر سوال را در صفحات جداگانه بپرسید تا به صورت جداگانه بررسی و پاسخ داده شود. 

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,500 امتیاز)
سلام  به بیمه شدگان مشاغل آزاد با دلیل عدم شمول قانون کار در رابطه کاری آنان  باستناد ماده قانون بیمه بیکاری از شمول بیمه بیکاری خارج می باشند .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده خرداد 6, 2019 در بیمه بیکاری توسط (100 امتیاز) آیا میتوان همزمان هم بیمه بیکاری گرفت و هم حقوق مستمری شوهر را گرفت ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 368 بازدید
سوال شده فروردین 28, 2016 در بیمه بیکاری توسط mhyamkangaz (56,040 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...