باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,280 بازدید
در صندوق بازنشستگی کشوری توسط (100 امتیاز)
سلام

من قبلا هم این سوالو مطرح کرده بودم

بنده یازده سال در یک شرکت خصوصی(غیر دولتی) مشغول به کار بوده و بیمه تامین اجتماعی بودم و تمام حق بیمه رو تو این مدت دادم.  حدود بیست و پنج سال هم در  اداره ی دولتی (رسمی) کار کردم .

هنگام بازنشستگی با توجه به پیگیری های زیادی که جهت انتقال بیمه ی شرکت خصوصی به سازمان بازنشستگی جهت یکی کردن سنوات اشتغال و پرداخت حق بیمه انجام دادم ولی متاسفانه دستگاه مربوطه هیچ کدام اقدام لازم را انجام نداده و به علت کوتاهی کردن یکی از کارمندان که پرونده ی مرا گم کرده بود گفتن که نمیتونیم انتقال بدیم و در اخر هم موفق به انتقال این بیمه نشدم و تمام یازده سالی که کار کردم و حق بیمه پرداخت کردم هیچگونه تاثیری در افزایش سنوات بنده جهت افرایش حقوق بازنشستگیم نداشت. و متاسفانه بازنشستگی بنده با 25 سال سابقه حکم خورد. حالا الان حدود 4 ساله که از بازنشستگی بنده میگذره و خواستم دوباره اقدام کنم ولی حالا الان میگن انتقال حق بیمه شما اون زمان مشکلی نداشته و باید منتقل میشده ولی حالا که نشده دیگه بعد از گذشت چهار سال از بازنشستگیتون نمیتونید بیمه رو انتقال بدید.

الان راه حل چیه؟ واقعا حق بنده ضایع نمیشه؟ اون زمان من هیچ کوتاهی در پیگیری وضعیتم نکردم بلکه یکی از کارمندان همون سازمان تامین اجتماعی شعبه 17 تهران بود که پرونده من رو گم کرد و بعدم الکی گفت سوابقتون از سایت پاک شده کاری از دستمون برنمیاد و سوابق منتقل نمیشه!!!

در صورتی که الان هم میرم تو سایت سوابق بیمه همه ی سوابقم وجود داره!

آیا با شکایت کردن میتونم به حقم برسم ؟ یا دیگه نمیشه کاری کرد؟؟!!

ممنون میشم کمک کنید.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,660 امتیاز)
با سلام

در صورت درخواست صندوق فعلی شما از سازمان تامین اجتماعی جهت انتقال حق بیمه و سوابق سازمان تامین اجتماعی هیچ کاری به نوع وضعیت شما ندارد و سوابق را منتقل می نماید.

1 - تفاوت مبلغ حق بیمه به روز محاسبه و از شما دریافت میگردد و ممکن است هزینه سنگینی داشته باشد و انتقال آن تاثیری بر حقوق شما نداشته باشد.

2 - شما با 25 سال بازنشسته گردیده اید یعنی از بارنشستگی پیش از موعد استفاده نموده اید که بار  مالی برای صندوق فعلی شما داشته است لذا ممکن است صندوق فعلی شما مدعی گردد که شما در آن زمان با توجه به 11 سال سابقه مشمول بازنشستگی بوده اید و نباید از ماده قانونی استفاده می کردید لذا باید کلیه مستمری پرداخت شده را باز گردانید و دوباره با قانون دیگری بازنشسته شوید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 611 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,680 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...