باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,545 بازدید
در صندوق بازنشستگی کشوری توسط (100 امتیاز)

با سلام 

از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۶۳ در استخدام رسمی بانک بودم طبق روال کسورات بیمه از حقوقم کسر میشد سپس طی حکمی بخدمت من در بانک خاتمه داده شد . برای استیفای حقم در خصوص اخراج چندین سال دونگی کرده و حتی به دیوان عالی کشور و یادم نیست چه ارگانها و دادگاه های مراجعه کردم که تماما بی نتیجه بود. نهایتا بانک از من خواست که برای تسویه حساب کلی به امور اداری و مالی مراجعه کنم .

پس از مراجعه آنها خواستند با پرداخت مبلغی حدود ۴۲  هزار تومان بابت حق سنوات صندوق بازنشستگی بانک ( نمیدانم این صندوق جزو کدام صندوق بازنشستگی میباشد ) و از من تسویه حساب بگیرند . که به هیچ وجه زیر بار نرفته و هیچ امضا و یا سندی بابت تسویه به بانک ندادم . و پرونده استخدامی یک طرفه بسته شد . بعد از آن تارخ مدتی مشغول کار آزاد بودم بدون پرداخت بیمه . حدود هفت سال .

سپس با استخدام در بخش خصوصی مشمول قانون تامین اجتماعی گشته و اخیرا با تجمیع سوابق مشاهده کردم که بمدت هشت سال و چند ماه برایم سوابق پرداخت بیمه منظور گردیده. و از آنجاییکه اکنون در آستانه ۶۵ سالگی هستم و مجاز به بازنشستگی ( البته با پرداخت مابه التفاوت تا ۱۰ سال) اقدام به درخواست بازنشستگی نمودم با مستمری ۱۰ روز پایه که مبلغ حدود ۳۷۰۰۰۰ تومن در ماه میشود. لازم بذکر استکه هیچ شغل و درآمدی ندارم. حتی در زمان مربوطه نیز اقدام به دریافت یارانه نکردم.
غیر از دفترچه درمانی تامین اجتماعی هیچ پوشش درمانی ندارم.

  1. برای انتقال سابقه پرداخت بازنشستگی بانک به تامین اجتماعی با توجه به توضیحات فوق چه راهکار منطقی و عملی وجود دارد .
  2. با توجه به پرداخت بیش از ده سال حق بیمه بازنشستگی به صندوق مربوط به بانک و با سنی حدود ۶۴ آیا میتوانم (با و یا بدون انصراف از بازنشستگی تامین اجتماعی) از آن صندوق درخواست بازنشستگی نموده و به نسبت سنوات خدمت مستمری داشته باشم.

 

 پیشاپیش از راهنمایی و پاسخ موثرتان سپاسگزاری مینمایم

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)
با سلام

نقل و انتقال کسورات بیمه ای بینه صندوق های بیمه ای امر رایجی است، اما شرط اصلی آن بیمه پردازی فعال است، نه بازنشسته بودن. و مابه التفاوت آن به نرخ 18 درصد محاسبه می شود که نسبت به نرخ خرید کسری 10 سال سابقه که به نرخ 30 درصد محاسبه می شود، به مراتب بهتر است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,679 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...