باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,006 بازدید
در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط (140 امتیاز)

با سلام . من نتوانستم درک صحیحی از تغییرات ماده ٣ آئین نامه ادامه بیمه به طور اختیاری  که به تازگی انجام شده پیدا کنم لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید

 به موجب بند ٧ مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‏های تابعه مورخ ١٩‏/١٠‏/٩٧ اصلاحاتی در ماده ٣ آئین نامه ادامه بیمه به طور اختیاری مصوب ٢۶‏/٠۶‏/٨۵ و اصلاحیه مورخ ٢٠‏/١١‏/٨۶ شورای عالی تأمین اجتماعی و ١١‏/١١‏/٨٩ و ٠٩‏/١٠‏/٩۶ هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‏های تابعه در خصوص نحوه تعیین دستمزد و همچنین مبنای پرداخت حق بیمه متقاضیان ایجاد گردیده است.

بر این اساس بندهای ١٩، ٢٠ و ٢١ بخشنامه جایگزین ۶۵١ امور فنی بیمه شدگان از تاریخ صدور این بخشنامه به شرح ذیل تغییر می‏ یابد:

  • الف ‏- مبنای پرداخت حق بیمه مشمولین برای کسانی که بیش از ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند بین ٧٠ تا ١٠٠ درصد میانگین دستمزد آخرین ٣۶٠ روز قبل از ثبت تقاضای ادامه بیمه به طور اختیاری به انتخاب متقاضی خواهد بود مشروط بر اینکه از ٢‏‏‏/١حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نباشد و مبنای پرداخت حق بیمه متقاضیانی که ۵ سال و یا کمتر از ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند به انتخاب متقاضی بین ٢‏‏/١حداقل و حداکثر دستمزد شاغلین خواهد بود.
  • ب ‏- از ابتدای هر سال به میزان درصدی که طبق مقررات مصوب شورای عالی کار به سطوح دستمزد شاغلین اضافه می‏گردد مبنای کسر حق بیمۀ بیمه شدگان افزایش می‏یابد. در هر حال مبنای پرداخت حق بیمه از ٢‏‏/١حداقل دستمزد کمتر و از حداکثر دستمزد مصوب بیشتر نخواهد بود.
  • ج ‏- کلیه بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری که در ردیف بیمه پردازان  فعال قرار دارند و مبنای پرداخت حق بیمه آنان بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا ٢‏‏/١ حداقل دستمزد مصوب می‏باشد از ابتدای سال ١٣٩٨ مبنای پرداخت حق بیمه آنان تا ٢‏‏/١ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار اصلاح و مبنای پرداخت حق بیمه و ارائه تعهدات قرار می‏ گیرد.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)
با سلام

به زبان ساده دو تغییر عمده در آیین نامه رخ داده است:

- در آیین نامه پیشین متقاضیانی که سابقه پرداخت حق بیمه ایشان کمتر از 10 سال می بود، حق انتخاب دستمزد مشمول حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد را می داشتند و برای افراد بالای 10 سال سابقه این حق انتخاب سلب و بر اساس دستمزد یک سال اخر بیمه پردازی، قرارداد منعقد و چنانچه این مبلغ کمتر از حداقل دستمزد می بود به حداقل دستمزد سال زمان تقاضا افزایش می یافت،

و اما در آیین نامه جدید مدت سابقه ملاک تعیین دستمزد به 5 سال کاهش یافته است.

- کمترین حق بیمه پرداختی بیمه های اختیاری نیز از حداقل دستمزد کارگر عادی به 1/2 حداقل دستمزد کارگر عادی افزایش داشته است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده اردیبهشت 18, 2019 در پرداخت حق بیمه توسط (140 امتیاز) آیا میتوان با پرداخت فیش ماهیانه در چند روز اخر مهلت ، فیش ماه قبل را دریافت کرد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,169 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,061 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,883 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,410 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 8,278 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,102 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,903 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 15,460 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 887 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 354 بازدید
سوال شده تیر 13, 2021 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط E.n.noor (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 796 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...