باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
9,554 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (420 امتیاز)
با سلام

 دوستان وقت بخیر.

بابت دیه در دادگاه تقاضا داده ام که رای قاضی در تاریخ 23/11/97 صادر شد و 20 روز مهلت اعتراض داشت که 13/12/97  به پایان رسید و هیچ یک از طرفین هیچ اعتراضی نداشتن.

دوتا سوال دارم : لطفا ًراهنمایی بفرمایید:

1- من که مصدوم هستم باید برم درخواست بدم و پیگیری کنم که آقایون پرونده بنده رو بفرسیتید اجرای احکام و اگر نروم و دیه به سال بعدی برود به سال 97 حساب می شود ؟ یا به طور رویه قانونی خودش طی می شه و میره  اجرایی احکام و از سامانه ابلاغ برای من پیامک می آید ؟

2- اگر خودِ رویه به طور معمول طی شود ( یعنی با فرض این که بنده پیگیری نکنم مشکلی برایم پیش نمیاد ) این احتمال وجود داره دیه به سال آینده موکول شود؟

پ ن : از خدا پنهان نیست از شما نیز پنهان نباشد، حقیقت امر این است زمانی که دیدم برای گرفتن هزینه های مازاد بر دیه مشکلات زیادی دارد و از ماجراهای آن بر نمی آیم، به این نتیجه رسیدم که اگر دیه بنده به سال بعدی موکول شود( یعنی این 14 روز آخر سال 97 خودم اقدام نکنم یا اجرای احکام حکم نده ) میزان افزایش آن در سال 98 تقریبا برابر خواهد بود با هزینه ای که شخصا بابت در مان و گرفتاری ها داشته ام .

با تشکر فراوان.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود برشما

ارزوی سلامتی برای شما دارم

حق گرفتنیست ،پس نمیشه به انتظار دادن حق نشست .

اولا دیه یوم الاداست و به نرخ روز تادیه در حق شما تثبیت میشه .

ثانیا تمام هزینه هاتون قابل مطالبه است ، چرا از گرفتنش منصرف بشید ؟

ثالثا بیمه گر مکلف است 20 روز بعداز قطعیت حکم مبلغ دیه رو به شما پرداخت کنه در غیر اینصورت به ازای هر روز تاخیر نیم در هزا ر دیه به شما باید جریمه پرداخت کنه

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...