باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,139 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (420 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام

دوستان کمک کنید بیمه در حال فشار و سو استفاده از ما هست ....

 پروژه ما در خصوص تولید نرم افزار هست و اگر اشتباه نکنم ماخذ حساب برای ما  14/3 باید باشه.

از اونجایی که توی قرارداد ذکر شده که 5 درصد از قرار داد( آ ریال ) تحت عنوان حق بیمه از قرار داد کسر میشه و قسط آخر هم پرداخت نمیشه تا مادامی که مفاصا حساب دریافت بشه.

اشاره کنم که ما بعد از قرار داد تا 8 ماه لیست عادی که طبق روال عادی قبل رد می کردیم ... دیگه کد پیمان نگرفتیم و بعد از 8 ماه کد پیمان هم دادن که فقط 4 ماه از قرراداد مونده و ما قصد داریم برای استفاده از بخش نامه 14/3 برای این قرارداد استفاده کنیم دیگه برای کدپیمان لیست بیمه رد نمی کنیم.

سوال اول: از لحاظ قانونی بعد از عقد قرارداد چه زمانی آنرا باید به شعبه بیمه برد و آنرا ثبت کرد ؟ و حتما ً باید شماره پیمان گرفت ؟

 کارشناس درآمد خیلی تند امروز به ما گفتند که قراردادتون رو چرا نیاوردید ثبت کنید ؟ و باید هرچه زودتر قرار دادتون رو بیارید ثبت کنید ! انگار طوری حرف میزد که اگه نیارید جریمه می شید !

سوال دوم : هشت ماه از قرار داد گذشته تا حالا برای سه الی چهار نفر لیست بیمه رد کردیم که به اون  آ ریال پنج درصدی نرسیده و فقط چهار ماه دیگه از قرار داد مونده که توانایی پرداخت بیمه نداریم.
وقتی میخواد مفاصا حساب صادر بشه باید به چه اندازه اون پنج درصد( آ ریال) لیست بیمه پرداخت کرده باشیم ؟ اصولا ً تراز بیمه پرداختی با مفاصا حساب چه قدر باید باشه؟ ( کمتر از اون پنج درصد ؟ مساوی با اون پنج درصد ؟ بیشتر از اون پنج درصد؟)

چقدر باید لیست بیمه داشته باشیم تا در صدور مفاصا حساب جریمه نشیم ؟

دوستان لطفا ً در خصوص سوال دوم اگر شماره بخش نامه و تبصره ای هست ذکر کنید.

پیش تر از شما عزیزانی که وقت صرف می کنید و یاری می رسونید کمال تشکر رو دارم.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,660 امتیاز)
سلام

شما می توانید به محض عقد قرارداد با نامه واگذارنده قرارداد را به تامین اجتماعی تحویل دهید و حتما کد پیمان دریافت کنید و از همان شروع قرارداد لیست حق بیمه کارکنان خود را رد نمایید.

وفق ماده ۳۸ کارفرما ۵ درصد از مبلغ حق بیمه و حتی قسط آخر را جهت ارائه مفاصا نگه میدارد تا شما مفاصا ارائه دهید تا با سنا تسویه کند و این مبلغ ممکن از حق بیمه شما در اخذ مفاصا بیشتر یا کمتر باشد.

قراردادهای فناوری اطلاعات وفق بخشنامه ۱۴/۳ و ۱۴/۱۲ محاسبه میشود و برای کارگاههای حقوقی و حقیقی فرق می کند و در مورد کارگاههای حقیقی ۷ درصد به اضافه بیکاری یا ۱۶/۶۷ به اضافه بیکاری میباشد.

در صورتی که اصلا لیست رد نکنید جریمه خواهید شد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
3 پاسخ 2,580 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...