باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
6,007 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
با سلام

بنده یکسال در مغازه کار کردم نه قرارداد داشتم نه بیمه ، الان از کارفرما برای حق بیمه شکایت کردم ، پرینت حساب خدم ک کارفرما به حسابم کمو زیاد و نامنظم پول میریخته حالا برای خرید یا حقوق دارم ک از کارت خود کارفرما و زنش هست ... این مدرک اثبات من میشه یا خیر...؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,530 امتیاز)
با سلام ، با ستناد ماده ۸۷ ایین دادرسی کار اثبات سابقه کار و میزان بالاتر از حداقل حقوق کار به عهده کارگر واثبات عدم شمول قانون کار وپرداخت حقوق ومزایای حین ومایان کار به عهده کارفرما می باشد وبا توجه اینکه قانون کار قرارداد کار شفاهی را معتبر تشخیص داده است شما باید براساس مدارک ومستندات قانونی  سابقه کار خود را اثبات نماید .موفق باشید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (2,660 امتیاز)
با سلام ، بر اساس قانون کار اثبات رابطه کارفرما کارگری با کارگر است و با توجه به شرح حال توصیفی شما استفاده از صورتحساب بانکی جهت اثبات این موضوع می تواند کمک شایان توجهی به شما بکند. البته با توجه به اینکه مبالغ واریزی نا منظم بوده است ، در نگارش لایحه باید دقت بسیاری به خرج دهید تا بتوانید موضوع را برای کاشناسان بصورت شفاف بیان نمائید. علاوه بر این موضوع ، شما می توانید از هیئت تقاضای بازرسی و تحقیق از محل کار خود را در جهت اثبات سابق کاری داشته باشید که در صورتی که فاصله زمانی زیادی بین قطع همکاری شما و زمان مراجعه بازرسان اداره کار نباشد خیلی نتیجه بهتری خواهید گرفت. اخذ استشهادیه که به امضا همکاران سابق شما در کارگاه ، واحد های تجاری هم جوار و سایر افراد مرتبط رسیده باشد نیز می تواند در اقناع کرشناسان هیئت موثر واقع شود.

سربلند باشید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...