باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,523 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (100 امتیاز)
با سلام و خدا قوت
چنانچه در قرارداد پیمانکاری تاریخ شروع از اولین پیش پرداخت یا پس از اولین صورت جلسه مورد توافق طرفین ثب شده باشد، و پس از اتمام قرارداد برای اخذ مفاصا به بیمه مراجعه کنم و تاریخ شروع ثبت شده در نامه مفاصا به بیمه (با توجه به تاریخ پیش پرداخت یا صورتجلسه مورد توافق طرفین) قبل از تاریخ انعقاد قرارداد(تاریخ انعقاد و نه تاریخ شروع) باشد، ملاک برای بیمه نامه کارفرماست؟ یا سندی که دال بر صحت تاریخ ذکر شده در نامه باشد؟!
سوال دوم اینکه اگر تاریخ شروع در بازه میانی ماه باشد(مثلا23/4/97) فقط برای تعداد روزهای باقی مانده ماه میتوانم بیمه پرسنل را پر کنم و یا از کل آن ماه میتوانم استفاده کنم؟
سوال سوم اینکه با توجه به اینکه بیمه تا یک سال قبل را میتواند حسابرسی کند، چنانچه قبلا به بیمه تعهد داده باشیم که هر وقت خواست دفاتر را بررسی کند، آیا با استناد به قانون می توان مانع شد یا تعهد ما این مجوز را به آنها خواهد داد؟
تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,860 امتیاز)
با سلام

ملاک شروع قرارداد نامه و صورت وضعیت اعلامی واگذارنده کار میباشد و شما از تاریخ شروع مجاز به ارائه لیست حق بیمه میباشید. با توجه به قانون جدید ملاک حسابرسی از دفاتر یکسال مال آخر میباشد و سازمان چنانچه درخواست بازرسی دفاتر را داده و ابلاغ شده باشد حتی اگر چند سال هم گذشته باشد شما باید دفاتر را ارائه دهید.

لازم بذکر است با توجه باینکه مقرر شده بازرسی دفاتر سالانه باشد و تامین اجتماعی بصورت سالانه درخواست و فرم حسابرسی را ارسال و ابلاغ می کند و کارگاهها ملزم به ارائه دفاتر میباشید لیکن حسابرسی دفاتر بعلت حجم کار متاسفانه با تاخیر انجام میگردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...