باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,761 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (100 امتیاز)
با سلام و عرض احترام.

برادر بنده به رحمت خدا رفته اند و پزشكي قانوني علت فوت را نامشخص اعلام كرده و اعلام علت دقيق فوت را به تعيين نتايج كالبد شكافي كه تا سه ماه به طول مي انجامد موكول كرده است. شركت بيمه هم به دليل آنكه در گواهي فوت، علت فوت ايشان نامعلوم است از پرداخت بيمه عمر ايشان امتناع مي كند. مي خواستم بدونم در چه شرايطي شركت بيمه ممكن است بيمه عمر ايشان را پرداخت نكند و چه راهكار قانوني براي ورثه جهت اخذ بيمه عمر ايشان وجود دارد؟

با سپاس فراوان از راهنمائي شما.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
با سلام و عرض تسلیت و همدردی ...
اول اینکه با توجه پرداخت سرمایه فوت در بیمه های عمر به دو صورت 1- سرمایه فوت طبیعی 2- سرمایه فوت حادثه صورت میگیرد لذا قبل از تشخیص علت دقیق فوت نمیتوان میزان سرمایه پرداختی را تعیین کرد.
دوم اینکه در بیمه های عمر برخی استثنائات مانند : خودکشی و یا اقدام به آن - صدمات بدنی عمدی به خود - ارتکاب بیمه شده به اعمال مجرمانه - فوت بیمه شده بعلت حادثه عمدی از طرف ذینفع و ...... وجود دارد که این موارد همگی توسط پزشکی قانونی و پس از معاینه یا کالبدشکافی جسد امکان پذیر خواهد بود. لکن بیمه گر نمیتواند قبل از مشخص شدن علت اصلی فوت خسارتی را به ذینعان بیمه نامه بپردازد.
لذا تنها راهکار قانونی اعلام نظر نهایی پزشکی قانونی پس ازبررسی نتایج کالبدشکافی است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مرداد 21, 2018 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط (100 امتیاز) آیا بعد از فوت کارمند با بیش از 10 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی غرامت حقوق تعلق می گیرد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,116 بازدید
سوال شده اردیبهشت 25, 2016 در بازنشستگی و مستمری توسط بنده خدا
0 امتیاز
1 پاسخ 1,715 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...