باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,929 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
با سلام

با توجه به اینکه من مقصر تصادف هستم و آماده تشکیل پرونده بیمه برای خسارت مالی هستم اما زیان دیده نمی آید.

طرف تصادف افت خسارت ماشین هم دارد.

آیا میخواهد به شورای حل اختلاف مراجعه کند؟ و اینکه آیا به دو صورت شکایت یکی خسارت تعمیرات و یکی افت قیمتخسارت مالی نمی آید  ماشین پرونده تشکیل دهد و یا هر دو را باهم یک کارشناس میگیرد و مقدار هر دو را با هم به من ابلاغ می شود؟

من میتوانم فقط به مقدار افت قیمت اعتراض کنم با توجه به اینکه به علت سرعت بالای حد مجاز شهر (حدود120کیلومتر) به گوشه ای از سپر ماشین جهت فرار از ماشین من گرفته و توانایی کنترل ماشین را نداشته و به ماشینی که پارک شده برخورد کرده اما به علت حق تقدم من مقصر هستم.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام .... اول اینکه اگر شما نسبت به نظریه افسر راهنمایی اعتراضی دارید و احتمال قصور طرف مقابل را حداقل به میزان 50 درصد به علت عدم رعایت سرعت مجاز را میدهید؛ حق اعتراض برای شما محفوظ است و میتوانید به کروکی اعتراض داده و تقاضای ارجاع به هیئت سه نفره را بدهید.
اما در خصوص نحوه پرداخت خسارت باید عرض کنم زیاندیده میتواند از طریق شورای حل اختلاف تقاضای تامین دلیل و ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری نموده و پس از تعیین میزان خسارت وارده و افت قیمت خودرو ، تا سقف تعهد بیمه نامه ی مقصر( ضمن رعایت ماده 8 موضوع خودروی غیر متعارف) به شرکت بیمه گر مراجعه و جهت مازاد خسارت و افت قیمت خودرو به شخص راننده ی مقصر مراجعه و مطالبه ی جبران زیان وارده را بکند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...