باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,351 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (770 امتیاز)
با سلام

کارگری مشکل خود را اینچنین بیان نموده، راهنمایی بفرمایید:

از سال 1374 تا 1378 به عنوان اپراتور، روزانه حداقل 12 ساعت در چند دفتر که همگی پیمانکاری محسوب می شده و قرارداد پیمانکاری با کارفرمای اصلی(شرکت دولتی) به صورت مقاطعه کار و مقاطعه دهنده منعقد نموده بودند (2 سال یک دفتر- 1 سال دفتر دیگر و 8 ماه هم دفتر سوم) کار کرده ام. در قرارداد آنها رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی از سوی پیمانکار  نسبت به کارکنان خود تصریح شده است. من با یک اپراتور دیگر و پیمانکار جمعاً سه نفر بودیم که ما دو نفر فقط کار می کردیم. حقوق را به صورت دستی می گرفتم و هیچ مدرکی به جز یک گواهی اشتغال بکار برای اثبات ادعای خود نداشتم.

در سال 1390 علیه 2 پیمانکار جداگانه در مورد نپرداختن حق بیمه و سایر مزایا شکایت کردم، اما در هر دو شعبه هیئت تشخیص، علی رغم داشتن تاییدیه کتبی اشتغال بکار در ایام موصوف از کارفرمای اصلی(شرکت دولتی) که ناظرین آنها بازرسی دفاتر را انجام می دادند و نیز با وجود اقرار صریح یکی از پیمانکاران و اقرار نماینده شرکت دولتی در جلسه هیئت تشخیص و درج این اقرار در دفاتر و فرم های مربوطه، متاسفانه رای به ضررم صادر شد. هر چه گفتم، رئیس هیئت می گفت می دانم حق با تو است اما من مدرک بانکی و لیست حضور و غیاب و چیزهای دیگر می خواهم.  یکی از اعضای هیئت تشخص هم گفت که اعتراض هم بکنی در حل اختلاف هم رد می شود و مرا منصرف از پیگیری ادامه شکایت نمود.

خلاصه، الان با گذشت سال ها مانده ام چه کنم و چطوری حداقل سوابق بیمه ام را زنده کنم؟

چون در اصل کار ما برای ارائه بخشی از خدمات شرکت دولتی به مردم بود و آنها هم طبق قرارداد خودشان با پیمانکار تعهداتی دارند، آیا می توانم علیه کارفرمای اصلی دولتی به دلیلی کوتاهی و سایر موارد شکایت کنم و حق بیمه و... را اینها بپردازند(با فرض همکاری با من) و آنها بعداً به پیمانکار مراجعه کنند که چرا قوانین کار و تامین اجتماعی را نسبت به کارکنان خود رعایت نکردی و از وی بگیرند؟

چه راه دیگری وجود دارد؟

با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
سلام - تشخیص نهایی شمول و یا عدم شمول قانون کار برکارگران ازوظایف مراجع حل اختلاف کاراست. قانون گذار در ماده 82آیین دادرسی کارادله اثبات دعوی را بر 3 اساس تعیین نموده است که عبارت است:

1 - اقرار

2 - سند

3 - آمارات

که البته اقرار و سند بر آماره نیز برتری دارد. همچنین در رابطه با چگونگی پرداخت مزد به کارگر باتوجه به ماده 2 قانون کار و عنایت به ماده 37 از همین قانون با توجه به احراز و وجود اقرار و سند  علی الاصول نقش تعیین کننده ای درخروج کارگر از شمول قانون کار را نخواهد داشت.

لذا باتوجه به اظهارات جنابعالی چنانچه کارفرمای شما( پیمانکار و یا کارفرمای اصلی) به اشتغال شما اقرار نموده باشد و این اقرار در فرم صورتجلسه مرقوم شده باشد و از طرفی باوجود تنها سند موجود( گواهی اشتغال) بهتر است نزد یکی از هیت های حل اختلاف کار اقامه دعوی نمایید تا موضوع و مستندات مورد بررسی و کارشناسی بیشتر واقع گردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مرداد 7, 2018 در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (770 امتیاز) آیا امکان طرح مجدد دعوی علیه پیمانکار یا مقاطعه دهنده در اداره کار وجود دارد ؟
توسط (770 امتیاز)
دوست عزیز

کارگر در سال 1390 علیه 2 پیمانکار جداگانه در مورد نپرداختن حق بیمه و سایر مزایا شکایت کردم، اما در هر دو شعبه هیئت تشخیص، علی رغم داشتن تاییدیه کتبی اشتغال بکار در ایام موصوف از کارفرمای اصلی(شرکت دولتی) که ناظرین آنها بازرسی دفاتر را انجام می دادند و نیز با وجود اقرار صریح یکی از پیمانکاران و اقرار نماینده شرکت دولتی در جلسه هیئت تشخیص و درج این اقرار در دفاتر و فرم های مربوطه، متاسفانه رای به ضررم صادر شد.

با توجه به قطعی شده احکام اداره کار و گذشت چندین سال از ماجرا، می گویند پرونده مختومه است و دوبار رسیدگی نمی کنیم.

آیا راهی جدید برای شکایت از پیمانکار یا مقاطعه دهنده یا هر دو هست؟

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,911 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,188 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,009 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 693 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...