باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,932 بازدید
در سوابق بیمه توسط (100 امتیاز)
با سلام و احترام

  بنده از ابتدای سال 96 در یک ارگان دولتی نیروی شرکتی بوده ام. طبق بررسی سابقه بیمه متوجه شدم که شرکت مذکور از بهمن ماه 96 به مدت چهار ماه (بهمن، اسفند، فروردین، اردیبهشت) حق بیمه مرا به صورت سهوی واریز نکرده است.

  شرکت به اشتباه خود اذعان داشته و موضوع را ارجاع داده به اداره تامین اجتماعی تا در کمیسیون مطرح شده و اشتغال من به واسطه واریز حقوق اثبات شود تا بیمه در سامانه ثبت گردد. این موضوع ظاهرا 2 ماه زمان می برد.

  حال بنده بنابر تغییرات مدیریتی بنده عدم نیاز خورده ام. با توجه به این اشتباه رد نشدن بیمه، شرکت و اداره میگویند که من تسویه کنم، و در مقابل آنها تا چند ماه پس از آن بیمه مرا رد می کنند تا اگر احیانا در کمیسیون روند مثبت نبود و چهار ماه قبل اثبات نشد، به جای آن چهار ماه اضافه رد شده باشد.

آیا این تسویه حساب از نظر قانونی برای من مشکلی ایجاد نمی کند؟

اگر چهار ماه شکاف بین خدمتم اثبات و درست نشود، آیا بعدها در قانون کار مشکلی برای من ایجاد می کند؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,860 امتیاز)
با سلام
این اقدام وجه قانونی ندارد و شما بهتر است با طرح شکایت در ادارات کار و یا طرح ادعای سوابق در شعبه تامین اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک شامل قرارداد کار ، فیش حقوقی ، احکام پرسنلی ، لیست حضور و غیاب و ... کارفرما را مجاب به پرداخت حق بیمه دوره 4 ماهه گذشته نماید.
در صورتی که شما شرایط دریافت بیمه بیکاری را داشته باشید یعنی مشمول قانون کار باشید با این عمل در شرایط برقراری تسریع میگردد.
ممکن است شما در جای دریگری شاغل شوید و واریز حق بیمه برای شما طی چهار ماه تداخل بیمه ای برای شما ایجاد نماید و یا خدای نکرده در محل جدید دچار حادثه گردید که منتهی به عدم ارائه خدمات توسط سازمان تامین اجتماعی به شما گردد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,195 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 604 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,136 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...