باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
8,699 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

با یک موتوری ک وسط کوچه (دقیقا وسط_ جای زمین خوردنش زمین کشیده شده) داش میرفت از کنار (سمت راست) برخورد کردم و متاسفانه محل رو ترک کردم از ترس و هول کردن (چون دو تا موتوری بودن ترسیدم  ولی به محل حادثه ام که برگشتم دیدم موتور دقیقا وسط جاده ب من خورده والا اصلا من قصد زدنشو نداشتم

 اصلا کاریش نداشتم داشتم ازش تو لاین چپ (سبقت) رد میشدم ک این اتفاق افتادش و متاسفانه هول کردم و محل رو ترک کردم متاسفانه هنوز کارشناس نظری نداده چون افتاده به جمعه ولی وقتی صحنه رو میبینم میگم که کاش وایمیستادم)

اما خب ی کوچه اونورتر تو ترافیک ب قولا گیر افتادم و موتوری اومد و من بردمش بیمارستان.میخام بدونم چون محل و ترک کردم همه چیز تمومه و من مقصرم؟ پول بیمارستان و طول درمان و ... من باید بدم؟؟ بیمه چقدرشو پرداخت میکنه؟؟؟ چ مقدارش با خودمه؟؟؟تاکید میکنم من اصلا با اون بنده خدا حرفی نزدم بحثی نکردم کورسی نذاشتم فقط ی سبقت همین.

اولین تصادفمه ممنون میشم راهنماییم کنین.
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام ..... ترک محل حادثه و به اصطلاح متواری شدن از نظر اخلاقی پسندیده نیست؛ لکن این موضوع نمیتواند دلیل مقصر بر بودن شما باشد. مقامات انتظامی جهت تکمیل پرونده از طرفین بازجویی بعمل آورده و پس از بازسازی صحنه تصادف نسبت به ترسیم کروکی اقدام و اعلام نظر میکنند. در صورتیکه پس از ترسیم کروکی، به نظریه اعلام شده اعتراضی داشتید میتوانید تقاضای ارجاع به هیئت سه نفره را داشته باشید.

در فرض مقصر بودن شما هم طبق قانون شرکت بیمه کلیه خسارت مالی و بدنی وارده به زیاندیده را پرداخت خواهد کرد. هزینه های معالجه نیز برای مصدومین تصادفات رایگان بوده و بعهده بیمه گر است.

براساس ماده 14 قانون بیمه شخص ثالث درصورتیکه علت سانحه یکی از تخلفات حادثه ساز باشد در خسارت بار اول بمیزان 2/5 درصد مجموع خسارت بدنی و مالی پرداخت شده از مقصر حادثه بازیافت خواهد شد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود بر شما

مطابق ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی :

هرگاه در سوانح رانندگی مصدوم احتیاج به کمک داشته باشد و راننده از کمک به وی خودداری  کند و یا از تماس با نیروهای امدادی خودداری کند یا صحنه حادثه را ترک نماید به دو سوم حداکثر مجازاتهای مربوط به حادثه ‌مقرر در ماده ۷۱۴تا ۷۱۶ محکوم میشود و از اعمال تخفیفات محروم میشود

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 2,634 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...