باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
800 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
باسلام وخسته نباشید

دریک تصادف که منجربه فوت پدر بنده گردییده است حکم برپرداخت دیه ازطرف شرکت بیمه مربوط به وسیله نقلیه دخیل درتصادف معرفی شده در رأی دادگاه صادرگردید؛

اما مستقیم در رأی صادره اسمی از شرکت بیمه مربوطه نیاورده است ؛ وبه ماگفتند که برای دریافت دیه به شرکت بیمه مربوط به وسیله دخیل درتصادف مراجعه کنید ؛

ما هم مراجعه کردیم وکلیه مدارک را تحویل دادیم ورأی صادره را نیز تحویل دادیم اما شرکت بیمه بعدازمدتی به بهانه اینکه چرا دادگاه انها را در جلسات رسیدگی دعوت نکرده و هرچه هم از اجرای احکام دستور برای پرداخت به شرکت بیمه ارسال میکرد ولی انگارنه انگار بعد از هفت ماه از تشکیل پرونده هنوزهم دیه را پرداخت نکرده وگفتند که ما نسبت به این رأی اعتراض میکنیم ودرخواست ورود ثالث به پرونده دادن که درخواست ورود به ثالث شرکت بیمه هم رد وحکم بربی حقی بیمه صادرشد ولی بازهم آمدن ودرخواست تجدید نظر دادن !

حالا میخواستم بدانم که آیا اینکه در جلسات دادگاهی دعوت نشده اند واقعا به زیاندیده مربوط میشه ؟!

واقعا اگر همچنان به دستورات اجرای احکام بی تفاوت باشند ما باید چکار کنیم ؟ودیگر اینکه حالا که یکسال از تصادف گذشته وهنوز هم وضعیت پرداخت از طرف شرکت بیمه مشخص نیست راننده مقصر میتواند همچنان آزاد وبی خیال باشد ؟!! اگرراهنمایی کنید ممنونتان میشیم.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
با سلام .... مطابق ماده 50 قانون بیمه اجباری شخص ثالث کلیه مراجع قضایی مکلفند در دعاوی مرتبط با سوانح رانندگی نسبت به اعلام رسمی زمان تشکیل جلسات دادگاه به صندوق و یا شرکت بیمه گر اقدام کنند. در غیر اینصورت بیمه گر یا صندوق میتواند اعتراض ثالث کند. لکب طبق تبصره 1 ماده 50 اعتراض ثالث شرکت بیمه یا صندوق مانع از اجرای حکم نیست.

علی ایحال شما با مراجعه به واحد اجرای احکام تقاضای اجرای سریع حکم توسط آن و.احد را نموده و در صورت عدم تمکین بیمه گر میتوانید تقاضای توقیف حسابهای بانکی بیمه گر را داشته باشید.

ضمناً پس از پرداخت میتوانید بر اساس مواد 31و32و33 قانون بیمه شخص ثالث تقاضای جریمه تاخیر در انجام تعهدات بیمه گر را داشته باشید. که به ازای هر روز تاخیر بمیزان نیم در هزار کل خسارت جریمه میباشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 32,588 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,457 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,252 بازدید
سوال شده آبان 7, 2016 در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط یوسفی
0 امتیاز
1 پاسخ 1,678 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,826 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 9,564 بازدید
سوال شده آبان 25, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط تاج آبادی
0 امتیاز
1 پاسخ 3,380 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...