باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,521 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام و اوقاتتون بخیر من تصادف در یک استانه دیگه داشتم و بعد از ۱سال الان بیمه میخواد دیرو پرداخت کنه و مبلغی که محاسبه کردن که برام واریز کنن به نرخه دیه پارسال هست در صورتی که اینجا شما فرمودید که باید نرخ دیه به روز باشه.حکم دادگاهه من ۲۰ اسفند داده شد و برایه بیمه رفت ولی با بازی هایی که بیمه اون استان در اورد تا الان پرداختی صورت نگرفته

 از طرف دفتره تهران بررسی کردیم بعد از تماسی که دفتره تهران باهاشون داشت موافقت کردن که دیرو پرداخت کنن و دفتر تهران در قسمت بررسی شکایاتشون به ما گفت که به نرخ روز برایه دیه هایه بالای ۱۰۰ میلیون که روزانش در مقدار پوله دیه تاثیره چشمگیر داره نه مقدار دیه زیره ۵۰ میلیون(مقدار دیه من ۳۸)الان میخاستم بدونم این حرف درسته؟

و اینکه مقدار دیمو بر اساس نرخ دیه پارسال محاسبه کردن مگه نباید به اون سالی که دیه واریز میشه محاسبه صورت بگیره؟

بعد چون من در یک شهر دیگه این اتفاق برام افتاده و بابت دادگاه پاسگاه خیییلی هزینه کردم ایا به نظرتون عاقلانست که بخوام پیگیر این قضیه بشم که چرا پوله من به ساله ۹۷ واریز نشده؟؟از کجا باید پیگیری کنم چون مسئول دفتر دیه در استان کرمانشاه اصلا جوابه درستی به من نمیده و متاسفانه جوری برخورد میکنن که انگار از جیبشون دارن پولو میدن و اهمیتی به هزینه هایی که از بابت سلامتی انجام دادم نمیدن.

ممنون میشم بازهم راهنماییم کنید
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
باسلام .... براساس ماده 13 قانون بیمه اجباری شخص ثالث ، بیمه گر یا صندوق مکلفند دیه را بصورت یوم الاداء پرداخت نمایند و این موضوع اصلاً ارتباطی با مبلغ یا میزان دیه ندارد. دیه به هر میزانی باید به نرخ روز پرداخت شود.

پیشنهاد میکنم به واحد تنظیم اظهارنامه دادگستری مراجعه و نسبت به تنظیم اظهارنامه ی قانونی با موضوع الزام بیمه گر به انجام تعهدات خود به استناد رای صادره و به نرخ دیه روز اقدام نمایید و این موضوع را هم متذکر شوید که در صورت تاخیر در پرداخت دیه حق مطالبه ی جریمه تاخیر در پرداخت دیه نیز برای شما محفوظ میباشد.

در صورت نیاز به راهنمایی دقیق تر تقاضای مشاوره تلفنی بدهید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (9,140 امتیاز)

باسلام و تشکر از اعتماد به سایت بیدبرگ . مطابق ماده 13 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 1395 ، بیمه گر یا صندوق مکلفند دیه را بصورت یوم الاداء پرداخت نمایند و مطابق ماده 11 قانون شخص ثالث شرکت بیمه گر نمی تواند مبلغی کمتر از تعهدات را پرداخت نماید و یا حتی با زیاندیده توافق نموده باشد و اگر هم رضایت نامه از شما دریافت نموده باشند آن رضایت نامه باطل و بلااثر است و می توانید پیگیری نمایید جهت دریافت مابعدالتفاوت مبلغ دیه خود .با تقدیم احترام


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 15,034 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...