باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,761 بازدید
در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام

می خواستم بدانم بیمه نویسندگان جزء چه نوع بیمه ای است؟ منظورم این است که آیا باوجود داشتن این بیمه میتوانم از حقوق پدر مرحوم ام استفاده کنم؟ لطفا سریع تر به من پاسخ بدهید. ممنون
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,860 امتیاز)

با سلام و احترام

بیمه نویسندگان و هنرمندان مشمول قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد میباشد و شغل محسوب میگردد لذا شما نمی توانید مستمری پدر مرحوم خودتان دریافت نمایید مگر اینکه بیمه مذکور را قطع نمایید.

شرایط پرداخت بازماندگان اناث بشرح ذیل میباشد :

نحوه بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شدگان ، مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی در قالب ادامه بیمه پردازی بطور اختیاری ، زنان خانه دار و سرپرست خانوار مشمول یارانه وفق بخشنامه شماره 13/2 حوزه معاونت بیمه ای

وفق بخشنامه 13/2 حوزه معاونت بیمه ای بخ شماره 1000/97/8679 مورخ 97/8/13 و پیرو بخشنامه های شماره  13 به شماره 1000/93/3404 مورخ 93/4/14 و بخشنامه  13/1 به شماره 1000/97/1324 مورخ 97/02/15 حوزه معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با موضوع " نحوه بیمه پردازی فرزندان اناث مستمری بگیر " و " بیمه پردازی فرزندان اناث مستمری بگیر در قالب زنان خانه دار و سرپرست خانوار مشمول یارانه " مفاد بخشنامه یاد شده قابل تسری و تعمیم به فرزندان اناث بیمه شدگان ، مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی نیز میباشد.

الف - عقد قرارداد بیمه اختیاری
ب - بیمه زنان خانه دار
ج - بیمه زنان سرپرست خانوار مشمول یارانه به شرط نداشتن شغل با معرفینامه کمیته امداد و سازمان بهزیستی
...................................................
امکان بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شدگان مستمری بگیرلن بازنشسته و از کارافتاده کلی بصورت بیمه اختیاری  :

با توجه به اینکه در مقررات ادامه بیمه به طور اختیاری بر خلاف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دارا بودن شغل شرط انعقاد قرارداد نمی باشد و برابر ضوابط مربوطه متقاضی به اعتبار سوابق پرداخت حق بیمه نسبت به عقد قرارداد اقدام می نماید بنابراین فرزندان اناث بیمه شدگان ، مستمری بگیران بازنشسته و از کارفتاده کی می توانند در صورت احراز شرایط با انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و پرداخت حق بیمه در ردیف بیمه پردازان موصوف قرار گرفته و مستمری خود را نیز همچنان دریافت نمایند.

بدیهی است چنانچه پس از پرداخت حق بیمه اختیاری بیمه شده با احراز شرایط مقرر مشمول دریافت مستمری بازنشستگی یا  ازکارافتادگی گردد لازم است وفق ماده 94 قانون تأمین اجتماعی اقدام میگردد.
................................................
امکان بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شدگان مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی بیمه زنان خانه دار :

از آنجائیکه خانه داری به عنوان یک حرفه تلقی شده و فاقد درآمد مالی و رابطه مزدی برای زن خانه دار می باشد لذا  معنای اصطلاحی و حقوقی شغل بر آن صدق نمی نماید و انعقاد قرارداد با زنان خانه دار صرفاً در قالب قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و در راستای اصل تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای به این قبیل از افراد انجام می پذیرد، بنابراین خانه داری به معنای اخص آن شغل از جهت کسب درآمد تلقی نگردیده و بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شدگان مستمری بگیرلن بازنشسته و از کارافتاده کلی و بیمه شده متوفی، پس از بررسی وضعیت ازدواج و اشتغال و احراز شرایط قانونی توسط واحد اجرایی ذیربط با رعایت مقررات مربوطه در قالب بیمه زنان خانه دار مانع بهره مندی ایشان از مستمری والدین متوفی خود نخواهد بود و دریافت مستمری والدین هم زمان با پرداخت حق بیمه در قالب قراردادهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مذکور (قبلی و جاری) به عنوان دوران همپوشانی بابت مستمری من غیر حق تلقی نمی گردد.
................................................
امکان بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شدگان مستمری بگیرلن بازنشسته و از کارافتاده کلی و بیمه شده متوفی بصورت بیمه زنان سرپرست خانوار مشمول یارانه :

با عنایت به اینکه حسب بند "140" بخشنامه شماره 17 امور فنی بیمه شدگان (تنقیح و تلخیص) زنان سرپرست خانوار به زنانی اطلاق می شود که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بوده و مسئولیت تأمین معاش مادی و نیازهای معنوی خانواده را بر عهده داشته و توسط مراجع مزبور به سازمان معرفی می شوند، چنانچه در معرفی نامه ارائه شده فاقد شغل باشند و صرفاً عبارت زنان سرپرست خانوار قید گردد، می توانند هم زمان با پرداخت حق بیمه در قالب قرارداد بیمه زنان سرپرست خانوار مشمول یارانه (قبلی و جاری) در صورت حصول شرایط قانونی (فقدان شغل و شوهر) و ارائه درخواست از مستمری والدین خود حسب مورد بهره مند گردند.

توجه :
 بررسی وضعیت اشتغال به کار و ازدواج فرزندان اناث، صرف نظر از نوع قراردادهای پیشگفت مطابق مقررات جاری صورت پذیرد و در صورت احراز شرایط بهره مندی از مستمری بازنشستگی یا ازکارافتادگی کلی بیمه شدگان موصوف (زنان خانه دار و سرپرست خانوار مشمول یارانه) پرداخت مستمری والدین موضوعیت نخواهد داشت.

تذکر :
چنانچه فرزندان اناث به دلیل بیشتر بودن میزان مستمری بازماندگان از دریافت مستمری بازنشستگی یا ازکارافتادگی خود انصراف داده و به واسطه ازدواج امکان دریافت مستمری بازماندگان جهت آنان میسر نباشد ، برقراری مستمری های بازنشستگی یا ازکارافتادگی  بر اساس سوابق پرداخت حق بیمه قبلی از تاریخ زایل شدن شرایط دریافت مستمری با رعایت سایر ضوابط مقرر بلامانع خواهد بود


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,619 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,522 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 11,140 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 794 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 333 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,671 بازدید
سوال شده خرداد 10, 2016 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط بدون نام
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,396 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,892 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,371 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,550 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,230 بازدید
سوال شده تیر 4, 2016 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط خ قوچانی زنبقی
0 امتیاز
1 پاسخ 1,571 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,150 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 683 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...