باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,139 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (590 امتیاز)
سلام

نماینده های بیمه عمر میگن بازنشستگی بیمه عمر خیلی با کیفیت تر از تامین اجتماعی هست اما وقتی ازشون میپرسی ک بر فرض مثال اون ی میلیاردی که بعد سی سال من دریافت میکنم نسبت ب سی سال دیگه پولی هست یا نه جواب مشخصی نمیدن

با توجه ب اینکه تامین اجتماعی براساس قانون کار همان سال بازنشستگی میده  شمای نماینده با چه استدلالی میگی کیفیت بازنشستگی بیمه عمر بالاتره و از اون طرفم ارزش پول 30 سال دیگه رو تضمین نمیکنی؟؟؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

1. بیمه عمر خواصی داره که در بیمه تامین اجتماعی نیست و بالعکس. اصولا این دو در کنار یکدیگر هستند نه در تقابل با یکدیگر

2. در بیمه عمر، بعد از کسر حق بیمه عمر و حوادث و امراض خاص و سایر پوشش های اصافی، مانده حق بیمه در حساب اندخته ذخیره می شود و به آن سود تعلق می گیرد. چنین خاصیتی در بیمه تامین اجتماعی نیست.

3.  علاوه بر سودی که به اندوخته تعلق می گیرد، سود حاصل از مشارکت در منافع به اندوخته تعلق می گیرد در حالی که در تامین اجتماعی چنین خاصیتی نیست.

4. بعد از گذشت مدتی، می توان از محل اندوخته بیمه نامه، وام دریافت کرد ولی بیمه تامین اجتماعی چنین خاصیتی ندارد.

5. پس از پایان مدت بیمه نامه، در صورتی که بیمه شده در قید حیات باشد، اندوخته بیمه نامه را می تواند یکجا دریافت کند ولی بیمه تامین اجتماعی چنین خاصیتی ندارد.

6. فرض کنیم یک بیمه نامه عمر 30 ساله باشد و حق بیمه به صورت سالیانه پرداخت شود. در این صورت بیمه گذار 30 حق بیمه با 30 ارزش پولی پرداخت می کند و در پایان مدت بیمه نامه، اگر هیچ اتفاقی برای او رخ ندهد، یک سرمایه با یک ارزش پولی دریافت می کند.

شرط انصاف نیست که 30 حق بیمه با 30 ارزش پولی را با یک سرمایه و یک ارزش پولی مقایسه کرد.

7. بیمه گذار می تواند قبل از سررسید بیمه نامه، اقدام به بازخرید نماید و ارزش بازخرید را دریافت کند اما در تامین اجتماعی چنین چیزی مطرح نیست.

8. حل اختلاف بین بیمه گذار و بیمه گر در بیمه های عمر تحت قوانین بیمه و آیین نامه های مصوب بیمه مرکزی و قانون تجارت است و در دادگاه های حقوقی انجام می شود در حالی که اختلافات در تامین اجتماعی تحت قوانین تامین اجتماعی و در دیوان عدالت اداری انجام می شود که به مرات پیچیده تر و زمان بر تر از حالت قبل است.

9. مستمری تامین اجتماعی تابع قوانین تامین اجتماعی است و فقط به افراد تحت تکفل تعلق می گیرد و بیمه گذار قدرت انتخاب ندارد در حالی که ذینفع بیمه نامه را می توان به دلخواه انتخاب گرد. گرچه باید بین ذینفع و بیمه شده رابطه سببی و نسبی باشد. ولی سهم هر یک از ذینفعان و اولویت های مربوطه توسط بیمه گذار مشخص می شود.

10. شرکت های بیمه به نسبت تامین اجتماعی از ترافیک کاری و بروکراسی کمتری برخوردارند که در صورت تحقق خطرات مورد بیمه، به راحتی می توان به سرمایه خریداری شده دست یافت. اما در تامین اجتماعی کار به این راحتی نیست.

11. تامین اجتماعی از حمایت های دولتی و بالتبع از اعمال نفوذهای دولتی برخوردار است ولی شرکت های بیمه مستقل از دولت ها عمل می کنند.

12. با همه این تفاسیر می توان از بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر به صورت همزمان استفاده کرد تا مزیت های یکی، ضعف های دیگری را بپوشاند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (590 امتیاز)
تشکر از شما موارد ی ک اشاره کردین اطلاعات مفیدی بود اما جواب سوال من این نبود

شرایط اقتصادی الان طوری هست که بنده به عنوان بیمه گذار باید سالی سه میلیون و ششصد پول بیمه تامین اجتماعی و کم کم ششصد هفتصد هزار تومن پول بیمه ثالث و بدنه بدم پس بودجه برای خرید ی بیمه دیگه ندارم تا بتونم همزمان استفاده کنم

پس اینجا دیگه باید انتخاب کنم تامین اجتماعی یا عمر که کدومش بهتره ؟؟؟

شمای نماینده ک ده ها مورد برتری بیمه عمر نسبت به تامین اجتماعی میاری و اذعان داری ک بیمه عمر بازنشستگی با کیفت تری رو نسبت ب تامین اجتماعی میده با توجه به شرایط من الان پیشنهادت چیه

این سه میلیون رو تامین اجتماعی بخرم یا عمر؟

با توجه به این تورم دو سه میلیارد 30 سال دیگه پولی میشه ک  من نرم سراغ تامین اجتماعی

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (20,960 امتیاز)
درود بر شما

یه سوال ساده ایا عزیزانی که بازنشسته میشوند با دریافت مستمری از تامین اجتماعی هزینه هاشون تامین خواهد بود ؟؟؟ دریافت مستمری از بیمه عمر کمکی است برای دوران بازنشستگی افراد.

بیمه تامین اجتماعی  شرایط و قوانین ثابتی  برای بازنشستگی افراد دارد اما در بیمه عمر شرایط بازنشستگی از مدت زمان و مبلغ دریافت مستمری را  افراد ميتوانند خودشون انتخاب کنند .لازم به ذكر است هر بيمه نامه اي در جايكاه خودش لازم است و گاهي هم بيمه نامه ها مكمل هم ميشوند .موفق باشيد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,886 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1,272 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 695 بازدید
سوال شده اردیبهشت 5, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,037 بازدید
سوال شده تیر 16, 2016 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط صحرا
0 امتیاز
1 پاسخ 326 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...