باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,270 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (130 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام من بمدت یک ماه و نیم با شرکتی کار کردم و حقوقم رو ندادن و برای طرح شکایت مدرک مثل بیمه , قرارداد یا سابقه واریز حقوق ندارم و صرفا میتونم به دستگاه حضور و غیاب اونجا و بازرسی از محل کار اکتفا کنم که نمیدونم سندیت داره یا نه ؟

من میتونم برای این سابقه کوتاه اقدام و شکایت کنم ؟ و اینکه میتونم درخواست بازرسی از محل کار بدم و دستگاه حضور و غیاب رو چک کنند ؟

درخواست بازرسی از محل کار و باید تو دادخواست بنویسم یا در جلسه اول تشخیص از رییس بخوام ؟

با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (820 امتیاز)

با سلام. بر اساسِ ماده ۸۷ آیین دادرسی کار ارائه اسناد و مدارک جهت اثبات وجود رابطه کارگری و کارفرمایی و مدت کارکرد بر عهده کارگر می باشد.

 با توجه به اینکه شما فاقد قرارداد کتبی می باشید و پرینت حساب بانکی نیز در خصوص کار خود ندارید لذا اقبال چندانی برای اثبات وجود رابطه کارگری و کارفرمایی بین خود و کارفرما ندارید.

 درهرحال وجود یک یا چند مورد از موارد زیر می‌تواند جهت اثبات ادعای شما در مرجع رسیدگی مربوطه کمک کننده باشد:

قرارداد کتبی کار، پرینت سابقه بیمه تامین اجتماعی در آن کارگاه، پرینت حساب بانکی کارگر، فیش حقوقی، پرینت سیستم حضور و غیاب یا دفتر حضور و غیاب شرکت، فیش حقوقی، برگه مرخصی و یا ماموریت تایید شده توسط شرکت،  گزارش  بازرسان تامین اجتماعی در صورت انجام بازرسی از کارگاه

چنانچه هیچکدام از مدارک فوق را در اختیار ندارید هر نوع برگه ای معتبر که توسط شرکت صادر شده و در آن نامی از شما برده شده از قبیل: فاکتور خرید و فروش اجناس شرکت یا معرفی نامه شما به سازمان، بانک، شرکت، نهاد و ارگان دیگر می تواند کمک کننده باشد. در این صورت می توانید با ارائه مدارک فوق درخواست انجام تحقیق محلی را از مرجع رسیدگی کننده داشته باشید. در صورت نظر مساعد مرجع با درخواست تحقیق شما می توان کمی امیدوار بود. 

اشکان خواجه دادی

کارشناس روابط کار


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...