باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
48,898 بازدید
در بیمه نیروهای مسلح توسط (240 امتیاز)

پدرم  ،دوميليون حقوق دارد و فوت شدند   حقوق بین من و مادرم  چگونه تقسیم میشود،  دختر مجرد هستم

 
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)

همراه گرامی بیدبرگ 

با سلام 

در صورت فوت مردان بیمه شده یا مستمری بگیرتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی،بازماندگان آنان در صورت داشتن شرایط ذیل می توانند مستمری بازماندگان دریافت کنند:

عیال دائم بیمه شده متوفی مادام که شوهر اختیار نکرده است .چنانچه همسر متوفی، شوهر اختیار نماید (عقد دائم ) ، درصورت فوت شوهر دوم ، تحت شرایط خاصی ، مجدداً مستمری وی برقرار خواهد شد.
شایان ذکر است ، مستمری بگیران بازنشسته ویا از کار افتاده کلی زن مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی در صورت احراز شرایط قانونی وبا رعایت سهام مقرر در ماده 83 قانون ، می توانند به عنوان همسر بیمه شده متوفی علاوه بر مستمری خود ، از مستمری بازماندگان نیز برخوردار شوند

فرزندان ذکور متوفی ، در صورتیکه سن آنان کمتر از هجده سال باشد یا منحصراً به تحصیل اشتغال داشته باشندیا به علت بیماری یا نقص عضو ،طبق نظر کمیسیون پزشکی (موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی ) قادر به کار نباشد.

فرزندان اناث متوفی مادام که شغل و شوهر اختیار نکرده باشند.

نحوه محاسبه میزان مستمری بازماندگان :

میزان مستمری بازماندگان عبارتست از 30/1(یک سی ام ) مزد یا حقوق متوسط بیمه شده ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه ،مشروط بر این که این مبلغ از پنجاه درصد مزد یا حقوق متوسط ماهانه او کمتر و از صد در صد آن بیشتر نباشد . (منظور از مزد یا حقوق متوسط، جمع کل مزد یا حقوق بیمه شده که به ماخذ آن حق بیمه دریافت گردیده، ظرف هفتصد وبیست روز قبل از فوت تقسیم بر روزهای کاری ضربدرعدد30است)

نحوه سهمیه بندی مستمری بازماندگان:

  • سهم همسر متوفی معادل 50% کل مستمری استحقاقی است و چنانچه بیمه شده مرد دارای چند همسر دائم باشد مستمری بین آنها به تساوی تقسیم خواهد شد .
  • سهم هر فرزند متوفی معادل 25% مستمری استحقاقی است ودر صورتیکه فرزندان هم پدر و هم مادر خود را از دست داده باشند ، سهم آنان دو برابر این میزان خواهد بود .
  • سهم هر یک از پدر و مادر متوفی ، معادل 20% مستمری استحقاقی خواهد بود.

مدارک لازم برای برقراری مستمری بازماندگان :

  • گواهی فوت بیمه شده یا مستمری بگیر که از سوی سازمان ثبت احوال صادر شده باشد.
  • اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی و بازماندگان واجد شرایط
  • اصل و تصویر عقد نامه همسر متوفی
  • قیم نامه یا گواهی رشد
  • گواهی تحصیلی برای فرزندان پسر بالای 18 سال
  • صورتجلسه کمیسیون پزشکی در مورد ازکارافتادگی فرزندان یا پدر و مادرویا شوهر (در صورت لزوم)

با تشکر از همراهی شما


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده فروردین 1, 2018 در بیمه نیروهای مسلح توسط (240 امتیاز) مستمری بازماندگان در بیمه نیروهای مسلح چگونه بین مادر و دختر تقسیم می شود ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...