باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,297 بازدید
در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط (100 امتیاز)
من کارگر ساختمانی بودم در سال 90 حین انجام کار از ساختمان افتادم و طی مراحل دادگاه سال 92 پیمانکار صدر صد مقصرو محکوم به پرداخت دیه شد ، پیمانکار بیمه مسولیت داشت ولی پیمانکار و بیمه گزار که شرکت باتیس بودن در ارسال مدارک به بیمه پارسیان تا تاریخ 30/10/96 تعلل و سهل انگاری کردن و العان بیمه معادل دیه سال 92را تایید کرده و در قبال پرداخت ان رضایت نامه محضری میخواهد .. سوال من این است که العان من برای دریافت دیه به نرخ روز باید چه کار کنم ؟ و اگر العان این رضایت نامه که در ان قید شده که رضایت من به تمامی زی نفع های بیمه نامه یعنی بیمه گزار و پیمانکار ، و محکومین رای صادر می باشد بعدا میتوانم برای دریافت بقیه حقم اقدام کنم ،،و ایا بقیر از اصل دیه که به نرخ روز است از لحاض قانونی چیز دیگه به من تعلق میگیرد تا اقدام کنم . مثلا تاخیر تادیه ،،ممنون جعفری از سرپل ذهاب
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
با سلام

آرزوی سلامتی برای شما دارم جناب جعفری

باتوجه به ماده ۴۸۸فانون مجازات اسلامی شما باید ظرف ۲سال از وقوع حادثه  دیه خودتون رو کامل دریافت میکردید که تا الان نگرفتید .

همونطور که فرمودین دیه یوم الاداست یعنی روز پرداخت، ملاک مقدار و مبلغ دیه است .میتونید از طریق اجرای احکام هم پیگیر بشید که چرا دیه تون رو به تاریخ روز نمیدن .

پیمانکار در برابر شما مسئول به جبران خسارت است ومدیون به شماست . پس دلیلی نداره شما به شرکت بیمه رضایت نامه ای به این تفصیل بدین .

اگر میخاید به حقتون برسید باید دیه تون رو به نرخ روز دریافت کنید.

شما از طریق اظهارنامه میتونید به پیمانکارکه در این پرونده محکوم شده اعلام کنید که دیه تون رو به نرخ روز میخاید .ایشون باید در اظهارنامه  رو جواب بدن که میدن یا نمیدن . طوری هم اظهار نامه رو بنویسید که بعدا در دادگاه علیه ش بشه استفاده کرد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
با سلام

اگر بیمه پارسیان قصد دارد دیه شما را به نرخ سال 92 پرداخت نماید، در رضایت نامه قید نمایید که:

به اندازه مبلغ دریافتی از بیمه گر، از حق خود گذشته و رضایت دارید و نسبت به مابقی حقوق خود هیچ گونه رضایتی به هیچ کس نخواهید داشت و تا احقاق تمامی حق خود، پیگیری حقوقی ادامه دارد.

اما از بابت مابقی حقوق شما:

در صورت زیر بار نرفتن، با شکایت از پیمانکار و کارفرمای اصلی، از دادگاه بخواهید که مابه التفاوت دیه واقعی شما و مبلغ دریافتی از بیمه گر، بر علیه کارفرما و پیمانکار حکم صادر نماید و با در دست داشتن ابزار های قانونی اجرای حکم، هر یک از کارفرما و پیمانکار ملزم به پرداخت مابه التفاوت خواهند بود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 12,448 بازدید
سوال شده اردیبهشت 31, 2016 در سایر توسط قاسم آبادی
0 امتیاز
2 پاسخ 15,112 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 3,410 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,371 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,519 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...