باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,515 بازدید
در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط (130 امتیاز)
سلام و وقت بخیر. من نیروی شرکتی شرکت بهره برداری مترو هستم. پیمانکار طرف قرارداد مترو از سال 93 با توجه به تائید کارکرد ما توسط کارفرما(مترو) اضافه کاری و حق شیفت را پرداخت نمی کند.فیش حقوقی نمی دهد. قرارداد تک نسخه ای، 89 روزه و به نفع پیمانکار است و به زور از پرسنل امضاء می گیرد که تسویه کرده است.اگر امضاء نکنیم حقوق نمی دهد. مرخصی باید هر ماه 2 روز را برویم وگرنه می سوزد.سال 94، 18 روز مرخصی من سوخت. می شود کاری کرد؟ ممنونم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
سلام - باتعریف مواد 7 - 10 - 11 - 21 - 25 از قانون کار نحوه و نوع قرارداد درقانون کارمشخص گردیده است و قراردادهای 89 روزه منسوخ بوده و دارای اثرحقوقی نمیباشد و در دسته قراردادباطل قراردارد و فاقد حیات و اثرحقوقی میباشد.

درخصوص اخذ تسویه حساب چنانچه این تسویه حساب ها فاقد مبلغ ریالی مطالبات باشد(مبلغی درآن درج نگردیده باشد) دارای اعتبار نبوده و درصورتیکه غیراز این باشد باز جای تعامل و بازنگری دارد. مطالباتی ازقبیل سنوات الزاما در زمان پایان کار(قطع رابطه همکاری) محاسبه نهایی میگردد و چنانچه پرداختی و یا تسویه حسابی از بابت سنوات صورت پذیرد حکم علی الحساب  را خواهد داشت. سنوات براساس آخرین دستمزد سال کاری کارگر محاسبه میگردد.

در رابطه با موضوع مرخصی نیز چنانچه کارفرما بخواهد در همان سال جاری اقدام به تسویه نماید میباید برمبنای 26 روز عمل نماید.

باطلاع میرسد درهمه موارد فوق الاشاره تفکیک شرح پرداختی ها و نوع محاسبه آن در اخذ برگ تسویه حساب از کارگر حائظ اهمیت بوده لذا توصیه میگردد ابتدا با گفتگو و مصالحه سعی بر حل و فصل موضوع اختلاف نمایید و از کارفرمای اصلی خود با توجه به ماده 13 قانون کار و نقش نظارتی که دارد درخواست ورود و همکاری نمایید و درصورت عدم نتیجه گیری میتوانید ضمن درخواست بازرسی از محل کار خود(بازرسین اداره کار) نسبت به طرح خواسته خود در هیت تشخیص اداره کار حوزه کاری خود اقدام نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,398 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 7,335 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1,535 بازدید
سوال شده بهمن 4, 2021 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط hdnasiri (100 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...