باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
508 بازدید
در مرخصی زایمان و استعلاجی توسط (100 امتیاز)
باسلام

محل کار بنده بصورتی است که هر سال شرکتی که با ما قرار داد می بندد تغییر میکند،حال در این زمان اگر در استعلاجی بلند مدت باشیم شرایط به چه ترتیبی خواهد بود.

برای تکمیل گفته ها در نظر بگیرید از تاریخ ۹ دی تا ۹بهمن استعلاجی به تایید تامین اجتماعی نیز رسیده است و شرکت جدید از ۱ بهمن شروع به کار می کند،شرکت قبل تا پایان دی ماه سنوات و استعلاجی را قبول میکند اما چون بعداز آن قرار دادی با آن شرکت نداریم پذیرای ۹روز باقیمانده نیست ،از طرفی شرکت جدید نیز می گویید از تاریخی که مشغول بکار شوید در تعهد ماست و این ۹روز به ما ربطی ندارد. بعبارتی ۹ روز آخر زمان استعلاجی را هیچ کدام از شرکت ها قبول نمیکنند.

حال باید چه کرد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
حسب ماده 74 قانون کار مدت مرخصی استعلاجی که به تایید سازمان تامین اجتماعی میرسد جزسوابق کار کارگرمحسوب میگردد. بموجب مقررات قانون تامین اجتماعی پرداخت غرامت دستمزد کارگران درایام بیماری (استعلاجی) به عهده تامین اجتماعی است ولی مزایایی ازقبیل عیدی - سنوات - حق اولاد-بن - مسکن و.. به عهده کارفرما خواهدبود.

بنابراین باتوجه به توضیحات شما، کارفرما تکلیفی درقبال پرداخت حقوق 9 روز ندارد ولی مزایای ذکرشده فوق را میبایست پرداخت نماید و درصورت امتناع کارفرما به استناد ماده 13 قانون کار که عنوان گردیده مطالبات کارگرجزء دیون ممتازه است میتوانید با طرح شکایت درمراجع هیت تشخیص اداره کار و انعکاس نتیجه مثبت آن به کارفرمای اصلی(مقاطعه دهنده) مطالبات خود را دریافت نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,608 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 579 بازدید
سوال شده مهر 3, 2020 در قانون کار و قرارداد کار توسط beheshti9 (22,290 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1,010 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,128 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...