باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,189 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (51,790 امتیاز)
ایارییس مجلس ماده ۳ بیمه ثالث مصوب۹۵ را ای
بطال کرده است ایا دیه مقصر حادثه پرداخت نمیشود
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام
بطور خلاصه عرض کنم بعلت تناقض ماده ۴ ایین نامه وتبصره اون با متن  ماده سه بیمه ثالث ۹۵ از طرف ریاست مجلس برای اصلاح ایین نامه به هیات وزیران عودت داده شده و هیچ ابطالی در ماده ۳ وجود نداره و فقط باید منتظر اصلاح هیات وزیرا و تایید مجلس و ابلاغ اون باشیم .
 
«نظر به ماده(۳) قانون بیمه اجباری خسارات وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ـ مصوب۱۳۹۵ـ که مقرّر می‌دارد: «دارنده وسیله نقلیه مکلّف است برای پوشش خسارت‌های بدنی وارد شده به راننده مسبب حادثه، حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیرحرام، بیمه حوادث اخذ کند....»، علیهذا ماده(۴) آیین‌نامه و تبصره ذیل آن راجع‌به میزان پوشش خسارات وارده که «مبلغ مندرج در بیمه‌نامه» را مبنای محاسبه و پرداخت توسط بیمه‌گر می‌شمارد چون متضمّن پیش‌بینی طریقی متفاوت با راه‌کار مصرّح در قانون می‌باشد مغایر قانون است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
ضمن عرض سلام، جناب علوی با این تفاسیر کماکان پیگیر شکایت از بیمه به دلیل عدم پرداخت دیه باشیم یا دست نگه داریم به نظرتون؟
توسط (51,790 امتیاز)
سلام
با تشکر از شما که مطلب ردخوندید و ممنون از سوالتون  
مستفاد ازماده ۶۵ قانون  مارالذکر این  قانون برای بیمه نامه هایی که بعداز اجرای این قانون صادر شده  است کاربرد داره جز مواد مصرح در قانون که درصورت پرداخت نشدن خسارت مشمول ابن قانون میشن . شمابه پزشکی قانونی مراجعه کنید   شکایت رو مطرح کنید که شامل تاخیر در اعلام و مرور زمان نشید .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,578 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,831 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,371 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 839 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...