باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
8,662 بازدید
در از کار افتادگی و کمیسیون پزشکی توسط (770 امتیاز)

آخرین دستورالعمل صادره موضوع تجمیع تمامی دستورالعمل های مربوط به ازکارافتادگی ها و کمیسیون های پزشکی در سازمان تامین اجتماعی ارسال می گردد.

اینم لینک دانلودش: 

https://www.bidbarg.com/bimeh/?qa=blob&qa_blobid=9807015896394039203

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (5,180 امتیاز)

سلام
ممنون برای به اشتراک گذاری بخشنامه جدید ازکارافتادگی ها و کمیسیون های پزشکی


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (770 امتیاز)

با سلام

دوستان، در خصوص این بخشنامه که بسیاری از بندهای آن غیرقانونی نوشته شده و غیرقانونی هم اجرا می گردد اگر خدا بخواهد مطالبی را خواهم نوشت. ولی به طور مختصر موارد زیر را بدانید:

  1.  در حال حاضر کمیسیون پزشکی تاریخ "ابتلاء به بیماری" را تعیین می کند نه تاریخ شروع بیماری را. (البته تعیین تاریخ -هر تاریخی که باشد- توسط کمیسیون و تامین اجتماعی طبق دادنامه های شماره 61 سال 77 و دادنامه 79 سال 85 و همچنین دادنامه شماره 30 سال 92 دیوان عدالت اداری ممنوع اعلام شده است اما تامین اجتماعی فعلا خلاف این دادنامه تاریخ تشکیل کمیسیون را ملاک برقراری و پرداخت قرار می دهد که خلاف قانون نیز هست. طبق قانون تامین اجتماعی(ماده 75) حداقل "از تاریخ ابتلاء به بیماری" باید مستمری برقرار و پرداخت گردد. مخصوصا برای کسانی که از کمک ها و حمایت های کوتاه مدت و یا بلند مدت سازمان مذکور اصلا برخوردار نبوده اند. آنهایی که برخوردار بوده اند باید به نسبت اضافه یا کاهش دریافتی، تصفیه حساب با آنها صورت گیرد.
  2. لینک دادنامه ها: http://divan-edalat.ir/aho-detail/8501 و http://rc.majlis.ir/fa/law/show/103685
  3.  بندهای مرتبط در بخشنامه جدید تنقیح و تلخیص بخشنامه های از کارافتادگی، توسط سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون(و با استدلال های بی پایه و اساس و فاقد توجیه قانونی و با تجاوز از حدود اختیارات قانونی مسئولین این سازمان) تهیه و به استانها و شعب در سال 96 ابلاغ شده است.  بر اساس این بخشنامه تاریخ تشکیل کمیسیون را ملاک برقراری مستمری قرار داده اند.
  4.  در خصوص بیمه شدگان از کارافتاده، هم به لحاظ شرعی، هم عقلی و منطقی و هم بر اساس موازین عدالت و انصاف و مواد قانونی مرتبط(عموم و اطلاق ماده 75 قانون تامین اجتماعی و...)، تاریخ تحقق ازکارافتادگی(ابتلاء به بیماری= تشدید بیماری و ناتوانی دائمی) باید ملاک و مبنای برقراری و پرداخت مستمری قرار گیرد نه تاریخ تشکیل کمیسیون.
  5.  تنها علت اصلی این اقدامات خلاف قانون تامین اجتماعی، داشتن بار مالی این پرداخت ها برای سازمان مذکور است. مسئولین مذکور حق الناس را بر گردن خود مستقر می کنند و ترسی از آخر و عاقبت خود و گناهانی که انجام می دهند ندارند. اگر ذره ای به فکر آخرت خود بودند این کارها را نمی کردند.
  6.  علی رغم شعارهای دهن پرکن مسئولین مذکور مبنی بر اقدامات اداری برای کاهش حجم پرونده ها در دیوان عدالت، از طریق اداری ظاهرا بیمه شدگان راه به جایی نمی برند. رویه اینها سوق دادن بیمه شدگان برای طرح شکایت در دیوان عدالت اداری جهت احقاق حق خود است. به همین خاطر است که جزو سه سازمان دارای بیشترین تعداد پرونده در دیوان عدالت است که قضات بیچاره را هم با این اقدامات خود خسته کرده اند.  
  7.  برای حل مشکل خود باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید. خواسته دعوا : 1- الزام خوانده به اصلاح تاریخ حکم برقراری مستمری از کارافتادگی کلی و برقراری و پرداخت مستمری از تاریخ ابتلاء به بیماری(تحقق واقعی از کارافتادگی) 2- احراز وقوع تخلف سازمان مذکور جهت جبران خسارات وارده اعم از خسارت تاخیر تادیه و ضرر و زیان های مادی و معنوی مرتبط جهت اقدام از طریق محاکم عمومی دادگستری.

لازم به توضیح است که واژه "تاریخ" در ماده 75  قانون تامین اجتماعی قبل از عبارات  "وقوع حادثه ناشی از کار" و " ابتلاء به بیماری" بایستی ذکر می شد که به نظر می رسد عمداً توسط قانونگذار استفاده نشده و به قرینه معنوی حذف شده است اما خللی به مفهوم ماده قانونی وارد نمی شود و این واژه"تاریخ" قابل استنباط است. دیوان عدالت هم بر مبنای نص ماده 75 و 91  قانون و نیز سایر قوانین و مقررات مرتبط با وظایف کمیسیون های پزشکی و سازمان تامین اجتماعی، حکم به عدم تعیین و درج تاریخ داده است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (770 امتیاز)

سلام

رای جدید به شماره دادنامه 793 مورخ 98 /4/25  در مورد صلاحیت کمیسیون های پزشکی در تعیین تاریخ ابتلاء به بیماری+امکان اعتراض بیمه شدگان به این تاریخ توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است. اینم لینک دادنامه:

https://divan-edalat.ir/aho-print/12192

 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (770 امتیاز)
متاسفانه در خصوص ملاک و مبنای تاریخ برقراری مستمری بین قضات دیوان هنوز اختلاف است. برخی تاریخ ابتلای به بیماری را ملاک برقراری مستمری قرار می دهند و برخی تاریخ تشکیل کمیسیون پزشکی را.

لازم به ذکر است اگر غیر از تاریخ ابتلاء به بیماری= تاریخ تحقق ازکارافتادگی، تاریخ دیگری مبنا و ملاک قرار گیرد، بیمه شدگان ضرر خواهند کرد. چرا؟

چون بعد از تعیین تاریخ ابتلاء به بیماری توسط کمیسیون پزشکی، اگر بیمه شده غرامت دستمزد ایام بیماری(تا روز کمیسیون) گرفته باشد، چون از میزان مستمری ازکارافتادگی(کلی) کمتر است، ضرر کرده.

اگر هم  بیمه شده غرامت دستمزد ایام بیماری تا روز کمیسیون -به هر دلیل- نگرفته باشد، چون هیچ حمایتی دریافت نکرده، کلاً ضرر کرده.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (140 امتیاز)
سلام

 درود بر شما همین که نوشتید عین حقیقت هست چند سال رفتم کمیسون و دیوان عدالت  ولی باز کمبسیون پزشکی حق ما را از بین برد  و این کارشان مسبب حق الناس شد  باید به عرض شما برسانم که اینجانب کارافتاده کلی شدم ولی چون تاریخ مادر زاد قید شده بود  دیوان عدالت  ورود به شکایت داد و ورود به کمیسیون پزشکی از حیث تاریخ داد  ولی مجددا کمیسیون پزشکی کل صورت مسئله را پاک کرد  و گفت اصلا کارافتاده نیستید و هیچ تاریخی هم مشخص نکرد واجراییات دیوان عدالت هم گفت من پرشک وکمبسیون نیستم   و دوباره شکایت کن خلاصه نه تنها حق را تضیبع کردند  بلکه اصل حق راهم از بین بردند و باید دراخرت جواب بدهند البته من به انها رساندم که چون ماتفاوت خیلی سال را باید بدهید  بالاخص از تاریخ رفتن به پزشک معالج  وتاریخ ابتلا  بله  نه کمیسیونها دنبال حق بیمار هستند ونه سازمان تامین اجتماعی ونه دیوان عدالت وقضات بلکه همه در حق الناس و گناه شزیک هستند وعده ما در قیامت   ودیدیم که مدیر کل انها اقای سبد تقی پور رفت  وقربانی این  ناحقی کارمندانش شد خدایش بیامرزد  واهم مارا ببخشاید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 4,041 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,140 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,175 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,679 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,534 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,105 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,330 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,501 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,188 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,864 بازدید
سوال شده اردیبهشت 31, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,280 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,100 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...