باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
15,144 بازدید
در بیمه اجباری پرسنل و کارکنان توسط (130 امتیاز)

بنده قصد ثبت شركت دارم با اين شرايط كه بنده در سمت مديرعامل و همسرم رئيس هيئت مديره (يا عضو) باشند و هر دو سهامدار هستيم.

 در حال حاضر بيمه من و همسرم بيمه اجباري است و از شركت هاي ديگري پرداخت مي شود.  آيا بعد از ثبت نهايي شركت هم مي توان همين روال را ادامه داد؟ 

يا حتما لازم است يا به صورت خويش فرما باشيم و يا به عنوان حقوق بگير داخل ليست شركت خودمات باشيم؟ قوانين بيمه در اين رابطه چگونه است

 مثلا اگر بازرس بيمه به شركت مراجعه كند، در رابطه با بيمه مديرعامل و اعضاي هيئت مديره سوال خواهد داشت يا اين كه صرفاً وضعيت بيمه اجباري كارمندان مدنظر بازرس بيمه قرار مي گيرد؟

 پيشاپيش از پاسخ شما ممنونم

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (38,410 امتیاز)
ویرایش شده توسط

بند 11 بخشنامه شماره 9 فنی و درآمد :

اعضاء هیأت مدیره کارگاههای دارای شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می دارند در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال بکار در کارگاه ودریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه همانند سایر بیمه شدگان و با نرخ ۲۷ درصد اقدام نمایند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
خيلي ممنون بابت پاسخي كه داديد. ولي من سوالم اين هست كه براي مديرعامل و اعضاي هيئت مديره يك شركت تازه تاسيس (كه همگي سهامدار شركت هم هستند) امكان پرداخت حق بيمه اجباري از شركت هاي ديگر به عنوان كارمند وجود دارد يا خير؟ يعني كسي كه طبق اساسنامه، مديرعامل يا رئيس هيئت مديره يك شركت تازه تاسيس است، مي تواند كار قبلي خود را به عنوان كارمند يك شركت ديگر ادامه دهد و بيمه اجباري 30 درصد از آن شركت داشته باشد؟
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام
اگر در آنجا کار می کنید با توجه به کارکردتان ، کارفرما می تواند حق بیمه تان را رد کند . البته دیگر نمی توانید در شرکت خودتان بیمه خویش فرما کنید مگر اینکه به عنوان کارگر با شغل مشخص در شرکت خودتان نیز مشغول باشید .
با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 273 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 14,838 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,260 بازدید
سوال شده مهر 24, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط رمضانی
+3 امتیاز
2 پاسخ 8,597 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...