باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,236 بازدید
در خدمات درمانی و دفترچه بیمه توسط (390 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط

تفاوتهای اصلی ومهم والبته مالی،بین دو موضوع ذیل درچیست؟ لطفا ساده تر بیان نماییدوازکپی عین قانون خودداری فرمایید،چون مطالعه نمودم ولی به مطالبی که شما دوستان به آن پی میبرید نرسیدم.

  1. تفاوت
    الف: حادثه حین کار(درکارگاه باشد ،یا رفت وبرگشت عادی ازکارگاه بمنزل و بالعکس)
    با
    ب: حادثه حین کار ترافیکی ( مثلا حین ماموریت تصادف کند،یا برگشت بمنزل درحالت عادی تصادف گند).
  2.  اصولا در قوانین حوادث حین کار که عنوان میشود مقصر کارفرما باشد ......مگر در حادثه حین کار فرقی میکندچه کسی مقصر باشد؟مگر نه اینکه خسارت وووووورا یا کارفرما باید بدهد یا بیمه تامین اجتماعی یا اداره کار؟
  3. وقتی کارفرما بیمه مسئولیت درقبال کارگر یا حوادث داشته باشه،بنظر زیاد تفاوت نمیکنه کی مقصر باشه چون جبران خسارت راحت انجام میشه درسته؟
  4.  اصولا حتما باید دراین حادثه ازکارفرما شکایت کرد؟اگرکارفرما چگونه عمل کندحق وحقوق را درست حساب وپرداخت کرده ونیاز به شکایت نیست؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)
ویرایش شده توسط

با سلام

تفاوتی بین حادثه ترافیکی و یا حین کار، از نظر پرداخت  به بیمه شده نیست. مهم این است که کارگر به عللی مرتبط با شغل و وظیفه دچار حادثه شده باشد و وظیفه بیمه حمایت از وی است.

برای سازمان بیمه گرمهم است که مقصر حادثه چه کسی باشد.چرا که باعث خسارت جانی به کارگر که بیمه پرداز است و از طرفی موجب خسارت مالی به سازمان بیمه گر گردیده و ضریب تکرار حادثه (frequency rate) و ضریب شدت حادثه   (severity rate)  را افزایش داده است.

چنانچه مقصر کارفرما باشد، یعنی اینکه مقررات حفاظت فنی و مقررات بهداشتی را رعایت ننموده است، بایستی به تناسب درصد قصور تعیین شده از سوی مرجع قضایی، علاوه بر پرداخت دیه به کارگر، خسارات مالی وارده به سازمان تامین اجتماعی را نیز طبق قانون پرداخت نماید؛ خودتان گفته اید ماده قانونی ذکر نشود!

كارفرمـا مكلف است بـر اساس مصوبات شوراي عالـي حفاظت فني براي تأمين حفاظت و سلامت و بهداشت كارگر در محيط كار ، وسايـل و امكانات لازم را تهيه و در اختيـار وی قـرار دهـد. چگونگـي كـاربـرد  وسايـل فـوق الـذكـر را بـه او بياموزد و در خصوص رعايـت مقـررات حفـاظتي و بهـداشتي نظارت نمـایـد.کارگر نيـز ملزم بـه استفاده  و  نگهداري از  وسايـل حفاظتي و بهداشتي فردي و اجراي دستور العملهاي مربـوطه كارگاه مي باشـد."   به عبارتی: تهیه و آموزش و نظارت سه و وظیفه کارفرما برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگر و  در یک کلام پیش گیری از حادثه ناشی از کار برای کارگر است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (390 امتیاز)
دراین موردکارگر راباموتوربه ماموریت میفرستندکه سهل انگاری کارفرما محرض است وراننده که مقصرتصادف شده. ما از کارفرما شکایت نکردیم وفقط گرفتن بیمه  ثالث را پیگیریم. البته کارگرفوق جداگانه بیمه حوادث نیز است،بایدغیراز دریافت خسارت ازکارفرما،خسارت مربوط به بیمه حوادث را هم بسبب شکستن و پلاتین لگن وخونریزی مغزی را هم بگیریم؟وهم ثالث را؟ که دریافت از 3 طریق میشوددرست است؟

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (44,340 امتیاز)
با سلام
وصول مطالبات شما از کارفرما و یا مقصر حادثه امری کاملاً اختیاری است. اما سازمان های بیمه گر موظفند تعهدات قانونی خود را در قبال بیمه شده حادثه دیده ارایه نمایند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 672 بازدید
سوال شده مرداد 7, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط صفوی

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...