باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,478 بازدید
در سوابق بیمه توسط (100 امتیاز)

با سلام و احترام

من در تاریخ 95/11/06 زایمان کردم و قبل از آن برای استفاده از تسهیلات تامین اجتماعی در دوران زایمان اقدام کردم و مدارکم را تکمیل و تحویل کارگزاری بیمه نمودم و تا کنون در 5 نوبت برای بنده واریزی انجام شده است. اخیرا" که بنده به قسمت مشاهده سوابق بیمه ای مراجعه کردم متوجه شدم که از تاریخ زایمان تاکنون (که می بایست  بیمه بنده با عنوان بیمه زایمان از سوی تامین اجتماعی رد میشد) سابقه بیمه ای برای اینجانب لحاظ نشده است.حال با عنایت به شرح فوق لطفا به سوالات ذیل پاسخ بفرمایید.

  1. با توجه به آخرین مصوبات مدت مرخصی زایمان برای بنده با زایمان یک فرزند  6 ماه خواهد بود یا 9 ماه اعمال می شود؟!!!
  2. واریزی های بنده از فروردین 96 شروع شده و ارقام آن به ترتیب 500 و 600 و 600 و 650 و650  هزار تومان بوده است لطفا بفرمایید که چرا اعداد اینقدر تفاوت دارند مثلا واریزی سوم و چهارم که مربوط به کارکرد ماه های فروردین و اردبهشت 96 بوده و هر دو از ماه های 31 روزه و در یک سال واقع شده اند ولی تفاوت دارند. و یا واریزی دوم که مربوط به کارکرد اسفند(ماه سی روزه) در سال 95 است با واریزی سوم که مربوط به کارکرد فروردین(ماه سی و یک روزه) در سال 96 است یکسان است ؟!!!
  3.  بیمه دوران زایمان اینجانب در سوابق بیمه بنده اعمال نشده است لطفا بفرمایید که روال معمول به چه صورت است : کلیه سوابق این دوران بطور یکجا و در پایان دوره مرخصی زایمان توسط بیمه اعمال می شود و یا اینکه باید ماهانه اعمال میشده و کاربر تامین اجتماعی سهل انگاری تموده است ؟!!!
  4. با توجه به اینکه بنده در پایان دوره مرخصی زایمان امکان بازگشت به محل کارم را ندارم چگونه می توانم ماهیانه بیمه خودم را رد کنم ، آیا امکان رد کردن بیمه خویش فرما برای خود را دارم ؟

هزینه وه شرایط آن چگونه است ؟

از راهنمایی ارزشمند شما سپاسگزارم

ادمین : برای دریافت سریع تر و دقیق تر پاسخ سوالات خود را در صفحات مجزا بپرسید 

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)
ویرایش شده توسط

با سلام
۱. مرخصی ایام بارداری قابل قبول و پرداخت از سوی سازمان تامین اجتماعی ۶ ماه می باشد و چنانچه متقاضی در طی مدت استراحت بارداری به دیوان عدالت اداری شکایت نماید، این مدت با رای دیوان تا ۹ ماه افزایش می یابد.(رسیدگی به  دادخواست افزایش استراحت بارداری خارج از نوبت خواهد بود، که به نظر می رسد برای شما کمی دیر شده باشد).
۲. پرداختی های وجوه غرامت ایام بارداری به شما به صورت علی الحساب بوده است و بدین جهت مبالغ با هم تفاوت دارند.
۳. تا سند آخرین پرداخت صادر نشود؛ که همان سند قطعی است و تسویه حساب کامل شماست، سابقه آن درج نگردیده و قابل مشاهده نمی باشد.
۴. بعد از پایان دوره استراحت بارداری، چنانچه اشتعال به کار نداشتید، می توانید از طریق بیمه های صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه اختیاری، بیمه خود را ادامه دهید مبلغ آن تابع مدت سابقه کار و مبلغ حقوق و مزایای مشمول حق بیمه قبل از بارداری می باشد.  
۵. غرامت ایام بارداری عبارت است: ۲/۳ متوسط دستمزد حقوق و مزایای مشمول حق بیمه قبل از زایمان است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 8,528 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,161 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,475 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,986 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,768 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3,254 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,073 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...