باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,544 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (400 امتیاز)
با سلام با توجه به اینکه

«محمدعلی جنانی» مدیرکل فنی امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:  میزان مستمری بازنشستگان طبق بخشنامه جدید این سازمان براساس دو سال آخر بیمه پردازی تعیین شد.

وی  افزود: براساس ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه، بخشنامه ای تحت عنوان بخشنامه شماره 60 وجود داشت که دو سال بیمه پردازی بیمه شدگان مبنای محاسبه پرداخت مستمری فرد محسوب می شد؛ اما چنانچه این دو سال دستخوش دستمزد نامتعارف در طول بیمه پردازی این افراد،‌ قرار می گرفت ما میانگین پنج سال آخر را محاسبه می کردیم.

جنانی با اشاره به ماده  82 قانون برنامه ششم توسعه، افزود: اما با توجه به این ماده این قضیه منتفی شد و ما امروز 25 تیرماه 1396 بخشنامه ای با شماره 1/ 60 صادر شد که از اول فروردین سال 1396 میزان مستمری براساس قانون اصلاح ماده 77 و تبصره ذیل مصوب 16 اسفندماه 1371 با رعایت سایر قوانین و مقررات تعیین می شود؛ یعنی برای تعیین میزان مستمری بازنشستگان، دو سال آخر محاسبه می شود.

جنانی ادامه داد: به همین منظور بخشنامه 60 برای محاسبه میزان مستری بازنشستگان لغو و مبنای این محاسبه، بخشنامه 1 / 60 جایگزین شد.

اما شما در سایت اصلا به این خبر نپرداختید؟ آیا علت خاصی دارد ؟

و اینکه با توجه به اینکه این خبر و قانون توسط ایشان اعلام شده از چه تاریخی می توان به شعبات تامین اجتماعی مراجعه کرد وبا این قانون بازنشسته شد

ممنون میشم پاسخ بدین
توسط (5,180 امتیاز)
سلام
اطلاع رسانی در زمینه بخشنامه ها و اطلاعیه جدید از طریق کانال بیدبرگ در تلگرام صورت میگیرد.
در تاریخ 26 تیر (پس از ابلاغ توسط ریاست جمهوری) این موضوع در کانال اطلاع رسانی شد.

✅ ماده ۸۲ #برنامه_ششم_توسعه
برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌ شدگان صندوق‌های بازنشستگی ( اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه ها، نهادها و بانک ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی می‌باشد.

تبصره- رانندگان وسائط نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل بیست و پنج سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می‌توانند متناسب با دریافت حقوق و متناسب با روزهای پرداخت حق بیمه و پنجاه و پنج سال سن، بازنشسته شوند.

⚠️❗️ پایگاه اطلاع رسانی دولت: روحانی دستور اجرای برنامه ششم توسعه را صادر کرده است (96/04/25) ❗️⚠️
 سازمان تامین اجتماعی: مستمری بازنشستگان براساس ۲ سال آخر بیمه پردازی تعیین شد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (400 امتیاز)
با تشکر ا حسن توجه جنابعالی
خوشحال می شم اگه بخش دوم سوال بنده رو هم پاسخ میدادین که چه زمانی بعد این بخشنامه به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کرد ؟ چون من  مراجعه کردم بازم همون داستان همیشگی که به ما هنوز ابلاغ نشده  رو تحویل دادن
توسط (130 امتیاز)
به شعبه ها هم ابلاغ شده و شعبه ها هم دارن اجرا میکنن
مراجعه کنید مشکل حل شده
توسط (400 امتیاز)
با تشکر از شما من فردا 4 مرداد دوباره مراجعه خواهم کرد ولی بعید می دونم که انجام بدن چون شنبه که مراجعه کردم گفتند هنوز ابلاغ نشده
بازم مرسی
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
با سلام

از ابتدای امسال اجرایی می شود . یک هفته بیشتر نیست دستورالعمل ابلاغ شده است و در جواب بسیاری از سوالها این موضوع مطرح شده است .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...