باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,424 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (150 امتیاز)
با سلام و احترام

آیا برنامه ششم توسعه به شعب بیمه تامین اجتماعی ابلاغ شده است و آیا با ابلاغ شدن آن بیمه بدون فاصله زمانی حقوق بیمه تامین اجتماعی را طبق قانون برنامه ششم توسعه و محاسبه بر اساس حقوق 2 سال آخر حتی اگر حقوق غیر متعارف افزایش پیدا کرده باشد محاسبه خواهد کرد یا اینکه تا این که در شعب اجرایی شود زمان زیادی طول میکشد.
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

این مبحث در برنامه ششم توسعه آمده است ولی شعب فعلا اجرا نمی کنند . علت آن هم مشخص است منابع مالی آن معلوم نیست . ظاهرا باید کارفرمایان مربوطه جریمه شوند که هنوز هیچ دستورالعمل مشخصی برای آن تهیه نشده است .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
هیچ جریمه ای در کارنیست و تبصره مربوط به جریمه کارفرما در آخرین لحظه تصویب قانون حذف شد.
از زمان ابلاغ قانون برنامه ششم توسط رییس جمهور به دستگاهها،قانون لازم الاجرا میباشد و تامین اجتماعی فورا باید قانون رو اجرا کند.
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام
این کار را نمی کند چون منطقی نیست . مورد های زیادی دیده شده است که یکدفعه در 2 سال آخر حق بیمه چندین برابر می شود . مطلقا چنین چیزی هم از نظر منطقی و هم از نظر شرعی اشتباه است و حق دیگر بیمه شده ها است . همان قوانین ناشی از بی اطلاعی نمایندگان است که تامین اجتماعی را به این روز انداخته است تا کم کم مثل صندوق نیروهای مسلح یا کشوری ورشکست شود . خوشبختانه در دوران جدید سازمان دیگر هر قانونی را اجرا نمی کند چون منابع مالی آن مشخص نشده است .
با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
احکام شرع را من و شما نمیتونیم تعیین کنیم.قانون توسط مجلس تصویب شده و تمام دستگاهها ملزم به اجرای قانون هستن و هیچ سازمان و نهاد یا فردی نمیتونه خارج از قانون عمل کنه.
اگر تامین اجتماعی قانون را اجرا نکرد،اونوقت دوستان میتونن به دیوان عالی عدالت اداری شکایت کنن و حق خودشون رو بگیرن.
تامین اجتماعی زمانی که حق بیمه به یکباره بالا میره،چیزی نمیگه و تمام پول رومیگیره،ولی موقع پس دادن که میرسه،میگه فلان و بهمان.این خودش بی عدالتی در قانون بود.
درضمن سالیان سال هست که بیمه های لشکری و کشوری،محاسبه حقوق رو بر مبنای 2 سال آخر محاسبه میکنن.
از طرفی کسی که حق بیمه بالا می ریزه،داره پول به سازمان میده،همچین مفت و مجانی که نمیخاد حقوق بگیره.فقط در دوسال آخر اگه سقف ریخته باشه،باید 50 میلیون به سازمان پول بده.حقوق بازنشستگی حاصل 30 سال پول دادن به سازمان هست،که به طور میانگین و با توجه به سن انسانها،سازمان 15 سال حقوق میده.
توسط (55,060 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام
1
-اولا این حق هموراه صحیح نیست . اینکه اکثر کارگران یا بیمه شدن از یک قانون خاص پیروی می کنند که به مرور در طول زمان حقوق شان افزایش می یابد (و خیلی مواقع هم افزایش نمی یابد ) و مستمری باید براساس بیشترین حقوق و مزایایشان در پایان  دوره باشد شکی نیست . اما این که یک دفعه برخلاف تمامی قواعد حق بیمه چندیدن برابر می شود (بارها مشاهده شده است خودشان حق بیمه شان را به کارفرما داده اند تا پرداخت کند) منطقا با هیچ منطقی جور نیست . اخیرا آقای علی حیدری از کارشناسان برجسته حوزه تامین اجتماعی پیشنهاد داده اند سوابق تمامی دوران بیمه پردازی لحاظ گردد نه تنها 2 سال یا 5 سال و من روزی را می بینم که حتی بحث چنین مسائلی هم پیش بیاید .

2-حق بیمه هیچگاه یکباره بالا نرفته است بلکه هر سال براساس تورم بالا می رود .
3-من خودم هزاران پرونده دیده ام که با ازکارافتادگی با حتی کمتر از 1 سال پرداخت حق بیمه مستمری حداقل حقوق برقرار شده است این موارد را هم ببینید .
4-صندوق لشگری و کشوری کاملا ورشکست شده و توسط دولت مستمری تمامی بازنشستگان پرداخت می گردد . اما تامین اجتماعی تا به حال روی پای خودش ایستاده است . ورشکستگی صندوق ذوب آهن با بازنشستگانی در حدود 1/100 تامین اجتماعی بحران امنیتی برای مملکت به وجود آورده است وای به حال تامین اجتماعی
5-بیمه های لشگری و کشوری قابل مقایسه با تامین اجتماعی نیست . چون نرم حقوق برساسا سابقه و رتبه هر سال مشخص می گردد و پرداخت حق بیمه در اختیار بیمه شده نیست .
6-الان با 10 سل و حتی کمتر هم بازنشسته می شوند نه 30 سال
7- میانگین پرداخت حق بیمه مطابق با آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی به 17 سال رسیده است در حالیکه متوسط پرداخت مستمری از 35 سال هم عبور کرده است . مستمری نه تنها به خود فرد بلکه به همسر ، فرزندان هم می رسد. 20 درصد از مستمری ها بالای 40 سال در حل پرداخت است و این آمار در حال رشد است . این را براساس آمار داخلی سازمان می گویم .
8 ادامه بحث از نظر من تمام است .
با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (5,180 امتیاز)

سلام این موضوع با ابلاغ دولت اجرایی شد:

  •  پایگاه اطلاع رسانی دولت: روحانی دستور اجرای برنامه ششم توسعه را صادر کرده است (96/04/25) 
  •  سازمان تامین اجتماعی: مستمری بازنشستگان براساس ۲ سال آخر بیمه پردازی تعیین شد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,320 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,625 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,263 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 333 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 365 بازدید
سوال شده فروردین 12, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط Tabar (109,610 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...