باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,549 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (400 امتیاز)

باسلام و احترام

ما یک شرکت تولیدی (پیمانکار) هستیم که یک قرارداد با کارفرما (امور مالیاتی آذربایجان غربی) داشته ایم.

کارفرما قرارداد فیمابین را برای تامین اجتماعی ارائه نموده است و از طرفی با پیمانکار (ما) تسویه کامل نموده است.

حال سازمان تامین اجتماعی مبلغ بسیار بالایی را برای مفاصا بریده است و برای کارفرما این متن را ارسال نموده است؛ خواهشمند است ضمن مطالعه متن زیر، راهنمائی بفرمائید:

  1.  آیا تامین اجتماعی میتواند مبلغ مورد نظر را از پیمانکار (ما) با قوه قهریه طلب نماید؟
  2.  آیا پیمانکار (امور مالیاتی آ.غربی) میتواند با قوه قهریه این مبلغ را از ما طلب نماید؟

نظر به اینکه علیرغم ابلاغ مجدد بدهی قطعی شده پیمانکار شرکت ... مجری قرارداد ... به مبلغ ... اقدامی جهت پرداخت آن صورت نگرفته است، با عنایت به ماده 4 آئین نامه اجرائی تبصره الحاقی ماده 38 قانون تامین اجتماعی، 

خواهشمند است دستور فرمائید حداکثر ظرف مدت 25 روز از تاریخ ابلاغ این نامه نسبت به تادیه بدهی مذکور از محل 5% و آخرین قسط موضوع ماده 38 قانون تامین اجتماعی ماده 38 اقدام و مراتب اعلام فرمائید.

بدیهی است در صورت عدم پرداخت ظرف مهلت مقرر این شعبه ناگزیر خواهد بود طبق ماده 50 قانون تامین اجتماعی عمل نماید.

با تشکر

توسط (400 امتیاز)
نمایش از نو توسط
باسلام و تشکر از پاسخهای شما بزرگواران
1. قرارداد اصولا پیمانکاری نبوده است و تنها فروش جنس و قطعات بوده است و کارفرما نیز به این موضوع را به اطلاع بیمه رسانده است.
2. کارفرما با ما (پیمانکار) تسویه کامل نموده است (چرا که بدلیل عدم پیمانکاری بودن قرارداد نمیبایست برای بیمه ارسال میشد)
3. ما (پیمانکار) ابلاغیه بیمه را دریافت ننموده ایم چرا که برای آدرس قبلی ما ارسال شده است و این نامه نیز توسط کارفرما بدست ما رسیده است.

باتوجه به تخلف کارفرما (امور مالیاتی آ.غربی) مبنی بر تسویه کامل با ما (پیمانکار) آیا بیمه مبلغ خود را از وی وصول میکند یا از ما (پیمانکار)

باتشکر
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

بله می تواند . در چنین قراردادهایی باید مبلغ حق بیمه که با توجه به نوع قرارداد درصد مشخصی دارد توسط پیمانکار به شعبه بیمه پرداخت شود و برگه مفاصا گرفته شده و به کارفرما ارائه گردد. کارفرما موظف است بعد ا زتحویل گرفتن برگه مفاصا مبلغی که تعهد پرداخت ان به پیمانکار را دارد آزاد فرماید . این کار تا تسویه حساب کامل پیمانکار با شعبه تامین اجتماعی ادامه می یابد .

1- تا وقتی تسویه نکنید کارفرما حق پرداخت طلب های شما را ندارد و گرنه باید خودش پرداخت کند و تا وقتی این بدهی تسویه نگردد نمی توانید قرارداد دیگری را از هیچ پیمانکار دیگری بگیرید .

2-کافرما باید مبالغی از دستمزد شما را بلوکه کرده باشد و تا تسویه شما و گرفتن مفاصا حساب آن را به شما پرداخت نکند . ربطی به قوه قهریه ندارد .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
با سلام

من از نظر قوانین تامین اجتماعی میگم چون قوانین کاملا مشخص هستند

وقتی بدهی به مرحله اجرایی میرسه که قبلش بدهی براوردی و اولیه ابلاغ شده باشد آیا ابلاغ شده است؟؟؟؟

اگر شده که هیچ ولی اگر نشده است پس مراحل بدرستی طی نشده است و می توان پیگیری کرد.

1.این متنی که نوشته شده است نشان می دهد حکم به مرحله اجرایی رسیده و در صورت عدم پرداخت، واحد اجرایی تامین اجتماعی می تواند از طریق مسدود کردن حسابهاو ... پول را وصول کند.

2.از نظر قوانین تامین اجتماعی کارفرما موظف بوده تسویه حساب نکند و قسط آخر و 5% کسورات بیمه را نزد خود نگهدارد و تسویه با پیمانکار رافع مسئولیتهای آن نمیشود در نهایت اگر تامین اجتماعی نتواند پول را از شما وصول کند از کارفرما وصول خواهد کرد چون مسئول نهایی کارفرما می باشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,371 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...