باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
818 بازدید
در پرداخت حق بیمه توسط (350 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
حق بیمه، بیمه خویش فرما و بیمه اجباری به چه صورت است؟ شخصی با 500 هزار تومان حقوق ماهانه چه مقدار حق بیمه باید بپردازد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (1,780 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام

بیمه اجباری: بیمه اجباری شامل کلیه مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ ها، کارخانه‌ ها و شرکت‌ ها مشغول به کار هستند.

 بیمه‌های خویش‌ فرما: بیمه خویش‌ فرما به دو دسته تقسیم می‌ شود:

۱- بیمه اختیاری

۲- بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

بیمه خویش فرمای اختیاری چیست؟

بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌ شود و موظف است خود حق بیمه را در زمان تعیین‌ شده پرداخت کند.

در صورت عدم پرداخت حق بیمه در موعد مقرر قرارداد بیمه او باطل می‌ شود و متقاضی موظف است در چارچوب ضوابط مجددا درخواست خود را ارائه کند. البته متقاضی بیمه اختیاری می‌ تواند برای انعقاد با سازمان وکیل بگیرد.

در متن وکالت‌ نامه باید دقیقا موضوع وکالت مبنی بر انعقاد قرارداد بیمه اختیاری ذکر شود و قراردادهای وکالتی که به صورت کلی تنظیم شده باشند، در این خصوص فاقد هستند.

سازمان تامین اجتماعی از زمان ثبت تقاضای بیمه اختیاری در دفتر شعبه موظف است حداکثر ظرف دو ماه موضوع را بررسی و استحقاق یا عدم استحقاق را کتبا به متقاضی اعلام کند.

در صورت وجود شرایط سنی و سابقه انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، متقاضی و افراد تحت تکفل برای معاینه پزشکی به پزشک معتمد سازمان معرفی می‌ شوند.

متقاضیانی که هنگام ارائه تقاضا بیشتر از نه ماه از قطع پرداخت حق بیمه آن‌ها نگذشته باشد، از انجام معاینات پزشکی معاف هستند. چنانچه بیمه‌ شدگان اختیاری با اشتغال در کارگاه‌ های مشمول قانون کار و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه اجباری قرار بگیرند یا مشمول صندوق‌ های بیمه‌ ای دیگر شوند، موظف هستند موضوع را کتبا به اطلاع سازمان برسانند تا برای قطع بیمه اختیاری آنان اقدام شود.

در غیر این صورت حق بیمه‌ های دریافتی پس از کسر هزینه‌ های اداری مربوط مسترد ‌شده و سابقه حذف می‌ گردد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,405 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,188 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 978 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,105 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 819 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 754 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...