باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,038 بازدید
در حادثه ناشی از کار توسط (110 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
باعرض سلام.توشرکت دچار حادثه شدم اما شکایت نکردم و از طریق بیمه حوادث شرکت طالب دیه ام شدم بعد از حدود 7ماه به من گفتن چک دیه به مبلغ فلان اومده شرکت بیا بگیر.

میخاستم بدونم اولا قانونیه ک شرکت چکو به من بده به جای بیمه و سوال بعدیم این که اگه اعتراض داشته باشم به مبلغ تعیین شده روال کار چجوریه؟باید اعتراضمو کتبی کنم یا شفاهی.ممنون میشم جوابمو کامل بدید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
وقتی یک کارگر در محل کار خود دچار حادثه ای می شود و بخشی از این حادثه در اثر فعل یا ترک فعل کارفرما است و مسولیت این امر بر عهده کارفرما است و نسبت تقصیر خود ملزم به جبران غرامت کارگر حادثه دیده می باشد.
از طرفی کارفرما مسولیت خود در قبال کارکنانش را نزد یک بیمه گر بازرگانی (مثل بیمه ایران،آسیا، دی، نوین و ...) بیمه نموده است.
و از این محل به کارگر حادثه دیده غرامت پرداخت شده است که بر اساس نظر کارشناسی و طبق جدول دیات پرداخت می شود.
حتی اگر کارگر حادثه دیده در این خصوص به دادگاه شکایتی ببرد،وقتی کارفرما مدارک دال بر پرداخت وجه از طرف شرکت بیمه به نیابت از کارفرما را به دادگاه عرضه کند، دادگاه بر اساس این رویه اقدام می کند:
حادثه را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد
کارشناس میزان از کارافتادگی یا نقص عضو و هزینه پزشکی را تعیین می کند و به یک مبلغ غرامت می رسد.
در صورتی که مبلغ غرامت تعیین شده از طرف کارشناس مورد تایید دادگاه بیش از مبلغ پرداختی از طرف بیمه گر کارفرما باشد، به اندازه اختلاف این دو مبلغ، کارفرما ملزم به پرداخت غرامت است.
کارفرما به اندازه ای ک

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,095 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 960 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...