باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,968 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (21,780 امتیاز)
در صورت تصویب ماده 97 برنامه ششم توسعه محاسبه حقوق بازنشستگی به چه صورت می شود
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (21,780 امتیاز)
برخی معتقدند اگر کارفرما دستمزد را افزایش داده لزوما به معنی دستمزد غیرمتعارف کارگر نبوده چه بسا کارفرما در سالهای قبل دستمزد را غیرواقعی و کمتر اعلام نموده و در دو سال آخر دستمزد را واقعی اعلام نموده و اختلاف بخاطر عدم اعلام دستمزد واقعی در سالهای گذشته است.

برخی هم معتقدند امکان محاسبه مستمری مطابق قانون تامین اجتماعی دو سال آخر باعث شده است برخی کارگران به یکباره در دوسال آخر با همکاری کارفرما دستمزد خود را گاها تا چند برابر افزایش داده و از قانون سوء استفاده نموده اند.

با این حال با هر استدلالی به موضوع نگاه کنیم نتیجه این است که در صورت تفاوت چشمگیر در دستمزد دو سال آخر با سایر سالهای بیمه پردازی، سهم دریافتی برخی افراد نسبت به سهم پرداختی حق بیمه آنها نامتعارف و این به نوعی دست بردن به جیب دیگر بیمه شدگان است.

بدیهیست چنانچه کارفرما تخلفی در عدم اعلام دستمزد واقعی مرتکب شده باشد مستوجب پرداخت خسارت بوده و قطعا تصویب ماده 82 علاوه بر برخورد با کارفرمایان متخلف تضمین کننده اعلام دستمزد واقعی در سایر سنوات خصوصا پنج سال آخر بوده و حقوق کارگران در صورت بروز هرگونه حوادث و رخداد احتمالی مبنی بر خروج از محیط کار  غیر از دو سال آخر را تا حدودی تضمین خواهد نمود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (5,180 امتیاز)

سلام با توجه به اینکه منظور شما ماده 82 می باشد نه ماده 97 (ماده 97 بر ترویج ارزش های اسلامی تاکید دارد و ارتباطی با بازنشستگی ندارد):

 ماده ۸۲ #برنامه_ششم_توسعه
برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌ شدگان صندوق‌های بازنشستگی ( اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه ها، نهادها و بانک ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی می‌باشد.

تبصره- رانندگان وسائط نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل بیست و پنج سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می‌توانند متناسب با دریافت حقوق و متناسب با روزهای پرداخت حق بیمه و پنجاه و پنج سال سن، بازنشسته شوند.

⚠️❗️ پایگاه اطلاع رسانی دولت: روحانی دستور اجرای برنامه ششم توسعه را صادر کرده است (96/04/25) ❗️⚠️

 سازمان تامین اجتماعی: مستمری بازنشستگان براساس ۲ سال آخر بیمه پردازی تعیین شد

کلیات قانون لایحه برنامه ششم توسعه + متن کامل + pdf


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 872 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,406 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,502 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 13,441 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...