باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
1,845 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (170 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام خدمت شما مشاوران گرامی که تمام تلاشتان راهنمایی و کمک به مردم می باشد.

بنده مجاب شده ام که بیمه ی عمر و سرمایه گذاری خریداری نمایم و از آن به عنوان بیمه بازنشستگی در انتهای قرارداد استفاده نمایم ولی تنها یه مانع بزرگ بر سر راهم قرار دارد که من را از تصمیم بر می گرداند.

 بنده از سایت های مختلف شرکت های بیمه ایی برای خودم جدول استعلام را تهیه نمودم البته من هیچ پوششی را انتخاب ننموده ام وفقط جنبه ی سرمایه گذاری و بازنشستگیش برایم مهم است.

(البته شرکت هایی که سودهای تضمینی 16 و 13 و 10 درصد را می دهند نه بیشتر و فراواقعی) که در خوش بینانه ترین حالت با پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان و افزایش سالیانه 10 درصد در پایان سال سی ام من 200 میلیون تومان به شرکت اقساط می دهم، با اضافه نمودن سودهای مشارکت در منافع شرکت بیشتر از 700 یا 800 میلیون تومان به من نمی دهد، هر چقدر فکر می کنم این 700 یا 800 تومان در 30 سال آینده اصلاً ارزش چندانی ندارد (اصطلاح آش دهن سوزی نیست)

بگذارید با یک مثال توضیح دهم حدودا 30 سال پیش برای کادو مادرم سکه تمامی را به قیمت 10000 تومان خرید ولی الان همان سکه حدوداً 1 میلیون تومان شده است یعنی 100 برابر. حالا چیزای دیگه مثل خونه و ماشین و خورد و خوراک و این ها بماند.

 (مثلاً اگر من با همین ماهیانه 100 هزار تومنم و افزایش سالیانه 10 درصد می توانم ماهیانه یک دهم یک سکه ی تمام را خریداری کنم بعد از 30 سال تقریبا 36 سکه دارم البته قیمت سکه هم چون طبیعتا اینجا ایران است 100 برابر شده و به هر سکه 100 میلیون تومان می رسد که با یک ضرب ساده تقریبا می شود 3.5 میلیارد تومان که باز برای من نوعی که بیشتر به بیمه عمر به جنبه ی بازنشستگیش می نگرم بهتر از حتی 1 میلیارد تومانیست که شرکت بیمه به من می دهد.

البته یک تفاوت وجود دارد و آن این که در بیمه عمر مجبور هستم که هر ماه حق بیمه بدهم ولی در مثال بالا ممکن است وقفه هایی به وجود بیاید.)

 به نظر بنده بیمه ی عمر و سرمایه گذاری بیشتر در کشورهایی که ثبات اقتصادی دارند به درد می خورد تا در کشور ما که هیچ ثباتی به چشم نمی خورد و قیمت ها هر روز یه ساز رو می زنند.

از صبر و حوصله شما مشاوران گرامی در پاسخ و راهنمایی و نطق نظر شما برای سوال بنده کمال تشکر را دارم.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,930 امتیاز)

با سلام

دوست عزیز چند مورد در این رشته بیمه ای وجود دارد که نظر شما را به آن جلب می نمایم:

  1.  این بیمه نامه بیمه ی منعطفی است و شما میتوانید میزان تورم سالیانه را پیش بینی کرده و همراه با آن قرارداد خود را ثبت نمایید تا اندوخته شما نیز با توجه به میزان تورم افزایش یابد.
  2. در صورتی که میزان پرداخت ، نوع پوشش ها و نحوه ی پرداخت یکسان باشد جداول بیمه عمر شرکت های مختلف یکسان خواهد بود.
  3. در بیمه های عمر پرداخت های سالیانه سودآوری بیشتری نسبت به پرداخت ها چندین نوبته خواهد داشت.
  4. و از همه مهم تر!!!! شما به عنوان مثال پرداخت سالیانه 2میلیون تومان را در نظر گرفته اید پس به این نکته هم توجه داشته باشید که در 30 سال آینده این مبلغ چندان چشمگیر نبوده و ارزشی نخواهد داشت.

در مورد دیگر اینکه در کشورهای پیشرفته به عنوان یک سرمایه گذاری در علم اقتصاد پس انداز  5 تا 10 درصد از درآمد سالیانه با عنوان بیمه عمر امری الزامی است.

یادآوری میکنم که این جدول ها تنها مبلغ تضمین شده را نشان میدهند و پرداختی شرکت ها دو تا 3 برابر این مبلغ خواهد بود.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,856 بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 797 بازدید
+1 امتیاز
6 پاسخ 5,189 بازدید
+18 امتیاز
26 پاسخ 35,109 بازدید
سوال شده اسفند 8, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط سعید نوروزی (مشاور مالی خانواده)
+2 امتیاز
6 پاسخ 2,985 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...