باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
4,352 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (130 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام
در نحوه محاسبه مقرری افراد متاهل آمده است که به مقرري افراد متاهل، تا حداكثر (4) نفر از افراد تحت تكفل به ازا هر يك از آنها به ميزان (10%) حداقل دستمزد زمان بیکاری (شروع بیکاری) افزوده خواهد شد.

این حداقل دستمزد چگونه محاسبه می شود؟ آیا حداقل دستمزد ماهانه در سال است که هر سال توسط سازمان تامین اجتماعی تعیین شده و برای سال 95 حدود هشتصد و سی هزار تومان است یا منظور ده درصد دستمزد مقرری بیکاری است؟

 لطفا برای فرد متاهلی که در 3 ماه آخر کار خود ماهانه مبلغ 3 میلیون تومان بیمه رد شده و علاوه بر همسر دو فرزند نیز دارد محاسبه کنید که مقرری بیمه بیکاری در سال 95 ایشان ، چقدر می شود؟   
با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (31,640 امتیاز)
ویرایش شده توسط
حداقل حقوق ، حقوق مصوب شورای عالی کار می باشد( نه تامین اجتماعی ) و در سال 95، 8121660 ریال بوده

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
ویرایش شده توسط
سوال بنده این بود که حداقل دستمزد زمان بیکاری یعنی چی؟ منظور همان حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای عالی کار می باشد؟
در بعضی از منابع عنوان شده به ازای هر فرد تحت تکلف ده درصد به 55 درصد افزوده می شود یعنی به ازای هر فرد تحت تکلف 5.5 درصد به عدد 55 درصد افزوده خواهد شد؟
توسط (330,690 امتیاز)
میزان مقرری روزانه بیمه بیکاری، ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده است. به مقرری افراد متاهل و متکفل، به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد حداقل دستمزد زمان بیکاری (شروع بیکاری) افزوده می شود، اما در هر حال میزان مقرری بیمه بیکاری نباید از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق بیمه شده بیشتر باشد.
متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده که مبنای تعیین مقرری بیمه بیکاری است از طریق تقسیم جمع کل دریافتی مبنای کسر حق بیمه ظرف ۹۰ روز قبل از شروع بیکاری بر روزهای کار بیمه شده در این مدت محاسبه می شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (330,690 امتیاز)
55 درصد از حقوق دریافتی ولی این مقدار نباید از حداقل حقوق تعیین شده توسط وزارت کار کمتر باشد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
ظاهرا نمیتونم منظورم رو خوب برسونم
چون دوستان دقیقا سوال منو بعنوان جواب می نویسند!!!!
طبق قانون، به ازای هر نفر تحت تکلف مقداری به (10 درصد) مقرری بیمه بیکاری افزوده می شود. حال سوال اینه که این ده درصد چی هست؟ ده درصد حداقل حقوق سالانه یا ده درصد حقوق زمان بیکاری
امیدوارم دوستانی که می خواهند پاسخ دهند دوباره عین عبارت قانون رو بعنوان پاسخ، درج نکنند.
توسط (100 امتیاز)
دوست عزیز . مشکل شما دقیقا شبیه مشکل بنده ست . تا آنجایی که من تحقیق کرده ام ۱۰% حداقل حقوق مصوب که وزارت کار هر ساله اعلام میگردد به  ازای هر نفر از افراد تحت تکفل به حقوق بیکاری اضافه میگردد . و اصلا ربطی به لیست حقوق مشمول  بیمه ای شما ندارد. اگر شما ۴ ملیون لیست بیمه رد میکردید . ۵۵%آن حقوق بیکاری شما میشود و افراد تحت تکفل شما به ازای هر نفر ۱۰%  حداقل حقوق اداره کاری به این حقوق اضافه میگردد. امیدوارم قانع شده باشید .

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 4,158 بازدید
سوال شده اردیبهشت 31, 2017 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط kamrani96 (-1,060 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 8,296 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,763 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...