باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
1,515 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (77,080 امتیاز)
با سلام و عرض ادب.
لطفا در مورد بیمه های بازنشستگی ۱۲-۱۰ ساله که میگن حقوق میدن،و این روزها در سطح شهرها و کشور زیاد دربارشون تبلیغ میشه توضیح بدین.
آیا چنین چیزی صحت داره،به کدام شرکت میشه اعتماد کرد.
کدام شرکت تابحال این حقوق رو پرداخت کرده؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (77,080 امتیاز)
ویرایش شده توسط
دوست عزیز و هموطنان گرامی سلام،وقت بخیر.
ابتدا باید عرض کنم که سطح کشور ما هیچ شرکت بیمه ای بد نداریم.

بعقیده بنده،نمایندگان هر شرکت بیمه ای که سعی می کنن با توجه به وجود فشارهای مالی و روانی حال حاضر در جامعه،بیمه نامه را با شگرد های ریاکارانه و متقلبانه به دیگران عرضه نمایند،به نوعی مسول این رفتارها بوده، و باید بعنوان نماینده متقلب به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی گردند.

زیرا که این نمایندگان،تلاش ها و زحمات چندین چند ساله ده ها هزار نماینده بیمه، که با علاقه،اشتیاق،شور و شوق،و صداقت در این صحنه در حال فعالیت هستن رو بهمراه تمامی اسامی شرکت های بیمه زیر سوال برده،و باید برای آنان تنبیهاتی درنظر گرفته شود.

من بارها به کسانی برخورد کرده ام که با شنیدن فقط اسم بیمه،و بخصوص بیمه عمر ( زندگی) ،با رفتارهایی بسیار دور از نزاکت و گفتارهایی بسایار زشت ،در انتها به همین یک جمله بسنده کردند:

همه شما شرکتهای بیمه ای سرو ته یه کرباسین!!

یا: موقع پول گرفتن،همه امتیازات رو میدین،موقع خواستن امتیازات،یه جوری آدمو می پیچونین که وای وای وای...!!!

من،متاسفانه،بارها،و بارها با این قضیه برخورد داشتم،و در آن زمانی که یک شخص مقابل شما با دیدن تان،شما را تبدیل به  بدترین شخص ممکن و دشمن خود می پندارد،دنیا را بر سر خود خراب شده خواهید دید.

دوستان عزیز توجه کنن،که هر شرکت بیمه،بر اساس سیاست های مدیریتی،پوشش ها،آپشن ها و امتیازات خاصی رو در بیمه نامه های خودشون گنجاندن که بعضی از اون پوششها،با دریافت حق بیمه اضافی به بیمه شدگان اعطا میشه و در بعضی از شرکت های بیمه،با کسر از حق بیمه اولیه،و بدون دریافت هیچگونه حق بیمه ای اضافه،این پوشش های بیمه ای تعلق میگیره.

بنابراین و با توجه به عرایض بنده،تمامی بیمه نامه های عمر،در صورت خریداری شدن از سوی کلیه عموم،بین ۲ تا ۵ سال،بسته به همان شرایطی که برای داشتن پوششهای بیمه ای خدمتتون عرض کردم،و نوع پرداخت حق بیمه( ماهانه،۲ماهه،۳ماهه،۴ماهه،۶ماهه و یا سالانه و سپرده)،زمان نیاز دارد تا میزان اندوخته(سود بیمه نامه) با مجموع حق بیمه های پرداختی،طی این مدت،باصطلاح سریه سر بشه.
اگر نماینده ای به شما عنوان کند که شما بیمه نامه را خریداری میکنی،پس از ۵ سال پول شما بهمراه سود آن بشما تعلق خواهد گرفت،این کذب محض بوده و دروغی بیش نیست.

لطفا همانطوری که شما در حالت بی گناهی،مورد اتهام قرار میگیرید و خشمگین میشوید،و به همه شرکت های بیمه،نمایندگان بسیار محترم و زحمت کشی که صادقانه در حال ایفای تعهدات شون هستن رو آماج حملات بی رحمانه خودتون قرار میدین و میگین که شما همه تون مثل هم هستین،آهای هموطن عزیزم،با دقت گوش کن:

بدونین که بدون تحقیق،کسی رو متهم کردن،جرم بسیار سنگین و ناراحت کننده ایه و میتونه فرد از شما اعاده حیثیت کنه.
هموطنان عزیزم،دقت بفرمایید:
بیمه نامه،کالایی دراز مدت است،با آن نمیتوانید یک شبه ره صد ساله را بپیمایید.
بیمه های زندگی شروع رشد و تکثیر مالی شان،دقیقا از سال دهم به بعد است،اما نه به این معنا که شما در ۱۰ سال،بفرض ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بپردازید،و بعد از ۱۰ سال حقوق مناسبی دریافت کنید.
شما پس از ۱۰ سال،همان مبلغ را نهایتا دریافت خواهید نمود!!!
این شیوه فروش بیمه نامه،که متاسفانه در چند سال اخیر بسیار بسیار  فراوان شده،و طی سالهای آتی و یا حتی بعد از خواندن این مطالب توسط شما هم میهن گرامی،باعث دلزدگی عموم از بیمه های زندگی خریداری شده به این شیوه شده و خواهد شد( و برای دوستان همکار عزیزی که شاید بعد از آگاهی عموم از شرایطی که شما همکار محترم،در زمان فروش بیمه نامه به افراد اطلاع رسانی درست نمی نمایید)،ممکن است باعث بازخرید این دسته بیمه نامه ها،و یا عدم پرداخت حق بیمه های بعدی توسط مشتریان فعلی رخ خواهد داد،صمیمانه پوزش می طلبم.
 این نکته را با کلیه همکاران محترمی که در صنعت بیمه،روزانه ده ها ساعت وقت گران بهای خود را برای توضیح بیمه نامه به افراد مختلف جامعه(با سطح فرهنگ های بسیار بسیار کم بیمه ای) گذاشته و با توضیحات درست و بجا، و یا احیانا نادرست و گمراه کننده،برای امرا معاش خود و خانواده محترمشان زحمت می کشند،خسته نباشید می گویم و فقط به یک نکته بسنده می کنم:
دوستان،همکاران گرامی:
در زمان فروش بیمه به هر فرد،وی را عضو درجه یک خانواده خود بدانید.همانطور که شما میدانید،درآمد نزدیکترین اقوام،شغل شان،میزان بدهی شان و هر چیزی که بعوان اطلاعت برای صدور یک بیمه نامه بی نظیر و ایده آل برای آن فرد خانواده در نظر میگیرید( که حتی ممکن است از نظر کارمزدی،حتی باعث افت آن و زیان شما همکار عزیز شود) ،ولی آن را به جان میخرید که به این دوستان و آشنایان،بهترین بیمه نامه را ارایه دهید.
بنظر من،عصر حاضر،عصر ارتباطات بوده و افراد بطور روزانه و در تعامل با یکدیگر،از خیلی از مسایل و مشکلات خود صحبت می کنند،که یکی از این مباحثات،بحث بیمه و بیمه های مهمی نظیر: تامین اجتماعی ،درمان تکمیلی،عمر،ثالث،بدنه،دیه و .... می باشد.
بنظر شما اگر پسر خاله تان که نماینده ای از شرکت X وی را پرزنت کرده و مشتی دروغ و وعده تحویلش داده، و در حال عقد این قرارداد میباشد،شما بعنوان همکار حرفه ای،فامیل و یا هر چیز دیگری،اجازه میدهید که آن نماینده فریبکار و ریاکار،آن بیمه را به پسر خاله تان بندازد؟
وحتی اگر فروخته باشد نیز بلافاصله با دریافت فرم بازخرید و یا ابطال بیمه نامه طرف مقابل،و با کلی ناراحتی و ناسزا و انواع و اقسام فحش های رکیک و آبدار مواجه خواهد شد!!!
آیا همکار محترم تا بحال این تجربه تلخ و غمبار را داشته اید؟ آیا چند صد میلیون و یا چند صدهزار تومان کارمزد،ارزش خراب کردن این همه آبرو و اعتبار،زحمت و مذاکره را که به نتیجه بالا ختم شود،دارد؟
بر عکس این موضوع را نیز حتما تجربه نموده و یا خواهید نمود.
بعنوان فردی غریبه به مغازه ای وارد میشوید،با مغازه دار ارتباط موثر برقرار نموده،بیمه نامه خود را به بهترین شکل ممکن ارایه مینمایید،طوری که مشتری تان بدون درنگ احساس مثبت و نیت خوب تان را درک نموده،سریعا از شما پرسش نامه گرفته،خود و اعضا خانواده را بیمه نموده،حق بیمه را در جا بصورت نقدی،چک و یا کارت به کارت واریز کرده و از آن پس روزی نیست که کسی از اقوام،دوستان،همسایگان و دور و اطرافیانش را به شما معرفی نکند!!!
این دو تجربه را،من بارها،بارها،و بارها، به کرات داشته ام.
سپس حس لذت و قدردانی افرادی که مشتری دایمی تان شده اند،آن حس و اشتیاق فروش بیمه نامه را در وجودتان ۱۰۰۰ چندان کرده و شما را به فروش های بعدی علاقمندتر خواهد نمود.
از تمامی دوستان،همکاران،هم وطنان عزیزی که این متن را با سعه صدر و تا به آخر مطالعه می نمایند،کمال تشکر و قدر دانی را دار‌م و خواهش می کنم که اگر مطالب را پسندیدید برایم امتیاز در نظر گرفته،و یا هر نقد و انتقادی نیز باشد، با کمال اشتیاق پذیرای شنیدن و بحث دراینباره هستم.

این تجربه را از جانب خودم،که با نزدیک به یک دهه تلاش در عرصه فروش و آموزش فروش بیمه های زندگی بدست آورده و تجربه نموده ام،به راحتی در اختیارتان قرار میدهم و امیدوارم که از آن بهره کافی ببرید.
چند مثال واضح خدمتتان عرض میکنم:
۱-در حال حاضر در ایران ما،۱۴ میلیون نفر سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
از این افراد،میانگین، از ماهانه۸۰-۷۰ هزار تومان تا حتی چند میلیون هم حق بیمه پرداخت میکنن.
از این نکته غافل نشوید که هریک از این هموطنان عزیزمون باید حداق ۱۰سال و حداکثر۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنن،تا به نسبت سن،حق بیمه پرداختی و از همه مهم تر،سابقه پرداخت شون،یه حقوق بازنشستگی دریافت کنن.
چون خیلی در مبحث تامین اجتماعی (بدلیل گسترده بودن و پیچیدگی قوانین آن) و عدم تخصص بنده،اطلاعات زیادی نداشته،و فقط در حد رفع مشکلات کوچک خود و دوستانی که روزانه از بنده دراین باره سوال می نمایند،از آن اطلاع دارم،به این نکته بسنده مینمایم که در زمان محاسبه مدت پرداخت حق بیمه در حالت عادی،مجموع تعداد روزهای پرداختی بخش بر عدد۳۶۵ شده و میزان سنوات محاسبه میگردد(خاطر نشان می کنم که این محاسبه در حالت عادی بوده،و با شروط و قوانین دیگر تامین اجتماعی مقایسه نمیشود).
برای دریافت کمترین میزان حقوق که در حال حاضر ۸۱۲،۰۰۰ تومان در ماه بوده و با مزایای آن حدودا یک میلیون دریافتی برای بازنشستگی وجود دارد،در حالت عادی باید سابقه پرداخت ۳۰ سال حق بیمه را داشته باشید(غیر از شروط سنی،و جنسیتی).
و برای دریافت این کمترین میزان حقوق،اگر سابقه تان فقط ۱۵ سال باشد،شما فقط ۱۵ روز،معادل با ۵۰۰ هزارتومان،دریافت خواهید نمود(بابت هر سال سابقه کار،یک رو حقوق دریافتی آخر شما خواهد بود).
حق بیمه ای که برای آن بصورت اجباری دریافت میگردد،معادل۳۰٪ از ۸۱۲،۰۰۰ تومان و برابر با ۲۴۳،۶۰۰ تومان در ماه خواهد بود.
اگر بیمه اختیاری و با نرخ۲۶٪ پرداخت نمایید،باید ماهانه ۲۱۱،۱۶۶ تومان بپردازید.
اگر با بیمه مشاغل آزاد نیز در حال پرداخت این حق بیمه باشید،ماهانه از۹۷۵۰۰ تومان تا ۱۴۶،۱۹۰ تومان باید بپردازید.
بعد از تمام این سوالات،حالا برمی گردیم سر اصل ماجرا.
همکاری که به شما توضیح بیمه ۱۲-۱۰ سالگی عمر به شما داده.
اولین نکته،میزان توانایی پرداخت شما در حق بیمه است که معمولا بین ۱۰۰-۵۰ هزار تومان پیشنهاد میشود.
دومین نکته،پوشش های بیمه ای بیمه نامه(که معمولا بدلیل علاقه افراد به شنیدن میزان دریافتی به آن توجهی نمی نمایند)!!!
سومین نکته،دقت بفرمایید این قسمت مهم ترین عامل قلقلک دادن افراد برای خرید بیمه عمر احتمالی نماینده مذبور بوده، و آن گفتن کلمه ««((حقوق))»»  از زبان نماینده بیمه است)!!!
از خواننده محترمی که این قسمت را دنبال میکند،ضمن قدردانی فراوانی که بابت خواندن این مطالب، به این حجم  و وسعت زیاد می نمایند،خواهش میکنم به هر نحو ممکن،در تلگرام،پیامک از طریق خط موبایل،ایمیل، و یا هر وسیله ای که صلاح میدانید،پاسخ این سوال مرا به دقت فراوان بدهید:
اگر من بعد از تمام این توضیحات،به شما بگویم که بعد از ۱۲-۱۰ سال پرداخت ماهانه N تومان حق بیمه،بازنشسته میشوید،آیا ذهن شما از نظر میزان دریافتی حقوق به سمت تامین اجتماعی خواهد رفت یا خیر؟
طور دیگری هم این مطلب را توضیح میدهم:
شما ۱۰ سال،ماهانه ۱۰۰ هزارتومان پرداخته،و پس از آن یک حقوق دریافت می کنین؟
اکثر افراد،با شنیدن کلمه حقوق،و گمان اینکه با این مبلغ و پس از این مدت،۸۱۲،۰۰۰ تومان حقوق خواهند گرفت،درباره میزان حقوق سوالی نخواهند پرسید!!!
آیا تا بحال برای شما هم اتفاق اقتاده؟
پس با این اوصاف،من نماینده می گویم ۱۰ سال ماهانه۱۰۰ هزارتومان پرداختی شما،دریافت یه حقوق با شرکت بیمه پس از این مدت.
پوشش های متنوع بیمه ای که گاها به ۱۰-۹ پوشش نیز میرسد( در بیمه پاسارگاد آن را داریم)!!
وعده پرداخت سودی بین ۱۲تا ۲۶-۲۹-۳۲ و از این آمار و ارقام نجومی :
شما فرض بگیرید فردی۱۰ میلیون سپرده در بانک دارد،که با سود ۱۵٪ فعلی ماهانه حدود ۱۲۳،۰۰۰ تومان بابت آن از بانک دریافت مینماید.
حال بنده بعنوان کارشناس به ایشان وعده های فوق را میدهم.
این فرد در حال حاضر شما هستید.
آیا فردا صبح پول تان را در بانک خواهید گذاشت،یا ساعت ۷ صبح( برای جلوگیری از ضرر بیشتر)، جلوی بانک آمده،حساب خود را مسدود و آن سپرده را تبدیل به بیمه عمری که من با آب و تاب فراوان و سودها آنچنانی توضیح داده ام خواهید نمود؟؟؟!!!
 بقیه را به افکار مثبت،و وجدان حرفه ای همکاران،و افکار پاک گوش دهندگان این مطالب می سپارم.
منتظر دریافت نظرات،پیشنهادات،انتقادات و هر مطلبی،از سوی شما عزیزان میباشم.

در انتهای عرایضم،اگر با گفتن این نوشته ها،که بنظر من دل نوشته ای،هم از سوی هم وطنان با همکاران محترم بنده بوده و هم گلایه هایی از سوی همکاران محترمی که روزانه با این رفتارهای ناشایست بعضی افراد به دلایل بالا و مطالب تلخ و ناراحت کننده ای که عنوان شد،روبرو می شوند و ممکن است باعث دلخوری شان از بنده گردد،صمیمانه پوزش می طلبم و در آخر با این جمله اشاره می کنم:

هر چه برای خود می پسندی،برای دیگران نیز بپسند.

در ضمن جواب آخرین سوال این هموطن گرامی را نیز بدم که:

با توجه باینکه بیمه کارآفرین از سال ۱۳۸۱ اقدام به فروش و عرضه بیمه نامه های زندگی با سبک و سیاق جدید در ایران نموده،بامید خدا و از سال ۱۴۰۱ هجری شمسی،با بازخرید شدن و به سررسید رسیدن مدت آن بیمه نامه ها،بازپرداخت سودهای تضمینی بهمراه سودهای مشارکت در منافع رو با توجه به دستورات و دیدگاه های مدیریت خود،و قوانین آن زمان بیمه مرکزی،بصورت یکجا و یا مستمری آغاز خواهد نمود.
همگی شما عزیزان را به ایزد منان میسپارم.

روز خوش،ایام بکام تان باد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 613 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,227 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,986 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 433 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,012 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,586 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...