باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
119,290 بازدید
در بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی توسط
گذاشتن دوباره کلمه کلیدی توسط
فرق بیمه سلامت با بیمه ایرانیان چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام

در حال حاضر دو سازمان بیمه ای جداگانه به نامهای بیمه سلامت و بیمه ایرانیان وجود ندارد و تنها یک سازمان بیمه ای می باشد به نام (( بیمه سلامت ایرانیان)) که در سال 1393 جهت بیمه همگانی ایرانیان ایجاد گردید. منابع این بیمه از  طریق هدفمندسازی یارانه ها تامین می شود  .

از جمله شرایط مهم برای ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان ، دارا نبودن هیچ نوع بیمه درمان اعم از بیمه تامین اجتماعی ، بیمه خدمات درمانی و کمیه امداد امام خمینی (ره) می باشد. بنابراین اگر مشمول یکی از بیمه های فوق باشید ، نمی توانید در این طرح ثبت نام کنید.

اگر شخص در حال حاضر بیکار و فاقد بیمه تامین اجتماعی باشد ، می تواند در بیمه سلامت ثبت نام کند اما به محض مشغول شدن به کار و بیمه شدن او ، از طرح بیمه سلامت خارج خواهد شد اما تا 1 سال می تواند با استفاده از دفترچه درمان خود ، از مزایای بیمه سلامت استفاده کند.

در خصوص شرایط سرپرستی نیز در صورتی که پسرهای بالای 18 سال تحت پوشش سرپرست خانواده خود نباشند ، می توانند به عنوان سرپرست در بیمه سلامت ثبت نام کنند.

بیمه پایه سلامت شامل همه خدمات بیمارستانی (بستری وسرپایی) در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی- درمانی دولتی و  آموزشی ، بخشی از بیمارستان های خصوصی که طرف قرارداد دولت هستند، همه موسسات سرپایی شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر خدمات پاراکلینیک که در کشور طرف قراراداد سازمان بیمه سلامت است. در قالب این طرح بیمه سلامت مانند سایر بیمه شده ها، فرد می تواند برود و از خدمات بیمه بهره مند شود.

” ثبت نام بیمه سلامت به صورت اینترنتی انجام می شود. “

نحوه ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان

جهت ثبت نام در سامانه بیمه سلامت وارد آدرس http://isc.bimesalamat.ir/isc   شوید

  • مرحله اول: این مرحله برای استعلام هویت درخواست کننده می باشد. بنابراین باید کد و کد امنیتی را وارد نمایید تا اطلاعات اولیه شما بررسی گردد.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید مشخصات خود را به عنوان بیمه شده وارد کنید. اطلاعات اولیه شما در قسمت مشخصات سرپرست و اطلاعات تماس شما در قسمت دوم درخواست شده است که باید با دقت وارد شوند. ضمن اینکه تصویر خود را نیز باید اسکن کرده و وارد نمایید.
  • مرحله سوم: اکنون باید کد پستی و استان ، شهر و بخش محل زندگی خود را وارد نمایید. به طور مثال در تصویر بالا ، برای تهران مرکزی دفاتر پیشخوان دولت لیست شده اند. توجه کنید که شما باید یکی از این مراکز را برای دریافت دفترچه درمان خود انتخاب کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله باید آدرس دقیق پستی خود را به تفکیک وارد نمایید.
  • مرحله پنجم: در مرحله پایانی شما باید یک نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین کنید. به صورت پیش فرض ، سیستم به شما پیشنهاد می دهد کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و تلفن همراه خود را به عنوان رمز عبور خود در نظر بگیرید. اگر تمایل داشتید این دو مورد را تغییر دهید بر روی گزینه وارد کردن مقدار کلیک کنید و نام کاربری و رمز عبور را مشخص کنید. در نهایت بر روی دکمه ثبت نهایی کلیک کنید تا ثبت نام شما به پایان برسد.

پس از تایید نهایی ، وارد پنل کاربری خود می شوید و پنجره ای برای شما باز می شود که شما باید ابتدا بیمه سلامت همگانی را انتخاب کرده و در نهایت دکمه ثبت را فشار دهید.

پس از انجام عملیات فوق ، باید منتظر باشید تا اطلاعات شما توسط سیستم بررسی گردد ، پس از بررسی وضعیت احراز هویت خود را در پنل کاربری خود مشاهده خواهد کرد .

پس از تایید اطلاعات تان ، برای دریافت دفترچه خود نیز باید به محل دفتر پیش خوان که انتخاب کرده بودید مراجعه کنید.

آدرس پیشخوان دولت و نمایندگی های بیمه سلامت

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی از متخصص می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

 

دریافت مشاوره از متخصص

 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده آذر 16, 2018 در بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی توسط (100 امتیاز) آیا بلافاصله بعد از ثبت نام بیمه سلامت میتوان از آن استفاده کرد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 4,454 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,853 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2,493 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 15,432 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,742 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,460 بازدید
سوال شده تیر 3, 2016 در بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی توسط علیزاده
0 امتیاز
1 پاسخ 13,225 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 595 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 2,705 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 9,320 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,720 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,044 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 5,129 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 20,209 بازدید
سوال شده اردیبهشت 15, 2016 در بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 416 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,794 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,130 بازدید
سوال شده اردیبهشت 15, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 9,206 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 487 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 30,424 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...