باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
31,201 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
من تابستان امسال 95 با یک خانوم تصادف کرده و موجب فوت او شده ام .گواهی نامه بیمه کامل و همه مدارکم کامل است . من دانشجو هستم وه تا کنون هیچ مورد جنایی نداشته ام . خانواده ان خانم هم به من رضایت میدهند فقط دیه را میخواهند که بیمه کامل دارم
الان اگر میشود به من بگید که امکان دارد من زندان سنگین بخورم ؟ اگر زندانی دارم امکان تبدیل ان به جریمی نقدی وجود دارد ؟ یا امکان عفو ان وجود دارد .و همچنین ایا بیمه دیه کامل را میدهد و من خود ضرری نمیکنم ؟؟؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (40,110 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام

ماده ۷۱۴ ق.م.ا.ت: هرگاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (اعم از وسایط نقلیه زمینی یا آبی یا  هوایی) یا متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می شود.

و در ادامه

 هر گاه راننده مصدوم را به نقاطی برای معالجه و استراحت برساند و یا مامورین مربوطه را از واقعه آگاه کند و یا به هر نحوی موجبات معالجه و استراحت برساند و یا مامورین مربوطه را از واقعه آگاه کند و یا به هر نحوی موجبات معالجه و استراحت و تخفیف آلام مصدوم را فراهم کند دادگاه مقررات تخفیف را درباره او رعایت خواهد نمود.

و اینکه  اگر شاکی شما رضایت بده قاضی از جنبه عموم جرم دستش بازتر میشه و میتون حبس رو تبدیل به جریمه نقدی کن

پیگیری حقوقی دیه تصادفات

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,944 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,904 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 15,715 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 7,093 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 955 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,387 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,587 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...