باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
14,868 بازدید
در شرکت بیمه توسط
گذاشتن دوباره کلمه کلیدی توسط
3 پاسخ
+2 امتیاز
توسط (109,610 امتیاز)
نمایندگی بیمه فقط از یه شرکت بیمه می تونه بیمه بفروشه

نمایندگی های بیمه می تونن حقیقی باشن یا حقوقی (حقوقی ها شرکت ثبت شده هستن)

به نمایندگی های بیمه حقوقی میگن شرکت خدمات بیمه ای که درواقع نمایندگی حقوقی یه شرکت بیمه هستن.

کارگزاری بیمه می تونه از همه شرکت هایی که باهاشون کد داره، بیمه بفروشه (البته صدور بیمه نامه توسط همون شرکت میشه)

اختیارات نمایندگان/ کارگزاران بسته به پرتفو و سابقشون متفاوته تو حوزه های: نوع بیمه صادره، سقف تعهدات بیمه نامه، صدور بیمه نامه.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
+1 امتیاز
توسط (27,330 امتیاز)

با سلام و درود

نماینده بیمه ، همون طور که از اسمش مشخصه، نماینده شرکت بیمه یا بیمه گر است. بنابراین فقط میتونه از یک شرکت بیمه ای ارائه خدمت کنه. نمایندگی بیمه دو دسته ست. نمایندگان حقیقی که افراد هستند . و نمایندگان حقوقی که شرکت های خدمات بیمه ای رو تشکیل میدهند.

کارگزاران بیمه، نمایندگان بیمه گذار هستند. یعنی از طرف بیمه گذار مامور میشن که بهترین بیمه رو از شرکت های مختلف با بهترین شرایط استعلام کنند. بنابراین کارگزاری میتونه با تمام شرکت های بیمه ای کار کنه. اما تفاوتش در اینه که کارگزار اجازه صدور نداره و فقط کارمزد بازاریابی بیمه رو دریافت میکنه.

موفق و پیروز باشید


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
سلام و عرض ادب.سه سوال:

1-کارگزار حقیقی و حقوقی چه تفاوتی با هم می کنند؟

2-کارگزار از لحاظ قانونی اجازه داره از بیمه گذار حق بیمه رو بگیره؟

3-کارگزار می تواند برای بیمه هایی که نیاز به کارشناسی دارند،خودش کارشناسی کند؟
توسط (15,090 امتیاز)

سلام

با تشکر از طرح سوال تون در بیدبرگ.
برای اینکه سوال شما به صورت جداگانه توسط مشاور بررسی و پاسخ داده شود لطفا بر روی گزینه "طرح سوال" در بالای صفحه کلیک کنید تا در صفحه جدید سوال خود را مطرح کنید؛ یا اینکه بر روی گزینه "پرسیدن سوال مرتبط" در پایین پاسخ مربوطه کلیک کنید و سوال خود را در صفحه جدید مطرح کنید.
طرح رایگان سوال

همچنین، برای دریافت سریع پاسخ پیشنهاد می کنم از مشاوره تلفنی بیدبرگ از طریق لینک زیر اقدام کنید
دریافت مشاوره تلفنی تخصصی
 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (28,870 امتیاز)
با سلام

(شرکت خدمات بیمه ای نماینده حقوقی شرکت بیمه هست.)

نخستین مسئله ای که شما باید به درستی به آن پی ببرید، آن است که هر یک از این مشاغل، چه موارد و مسائلی را شامل می‌شوند .اگرچه انجام کار در یک شرکت بیمه امری کاملا ساده به نظر می‌رسد اما تفاوت های اندکی نیز در این میان وجود دارد . برای مثال، در حالی که کارگزاران بیمه توسط چند شرکت به کار گرفته می‌شوند اما نماینده انحصاری بیمه تنها می‌تواند برای یک بیمه گر کار کند و محصولات یک شرکت خاص را به فروش برساند .

به منظور تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها شرکت های کارگزاری زیر نظر بیمه مرکزی شکل گرفته اند تا بتوانند از حقوق بیمه گذار در این امر دفاع کرده و به صورت شفاف به بیمه گذاران خدمات بیمه ارائه کنند .

پیش از هر نکته ای باید گفت که کارگزار بیمه، شرکت یا موسسه‌ ای است که در مقابل دریافت کارمزد از شرکت بیمه ‌گر، واسطه انجام معاملات بیمه، بین بیمه‌ گذار و بیمه ‌گر بوده و فعالیت آن، منحصر به ارائه خدمات بیمه‌ ای است  و نماینده بیمه معمولاً صدور بیمه نامه را خودش انجام می‌دهد  ولی شرکت های کارگزاری از طریق دفاتر مرکزی، شعب و نمایندگان شرکت های بیمه بیمه نامه را به صدور می‌رسانند .

اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که نمایندگان می‌توانند فقط با یک شرکت بیمه ای همکاری داشته باشند و صدور، بازدید و بخشی از امور شرکت بیمه را انجام دهند اما کارگزاران باید منافع بیمه گذار را حفظ کنند و در همین راستا می‌توانند با همه شرکت های بیمه ارتباط دشته باشند و نرخ ها و خدمات آنها را ارزیابی کنند .

کارگزاران به شرکت های بیمه مراجعه کرده و از هر شرکت بیمه ای یک کد مجزا دریافت می‌کند اما نماینده فقط یک کد از شرکتی که نمایندگی آن را اخذ کرده دریافت می‌کند؛ بر همین اساس کارگزار می‌تواند نرخ ها و شرایط مختلف را از همه شرکت های بیمه دریافت و بهترین گزینه را به مشتری معرفی کند اما نماینده اجازه این فعالیت را ندارد .

از سوی دیگر، کارگزار به عنوان نماینده ، وکیل و حافظ منافع بیمه گذار در امور خسارتی می‌تواند حضور داشته باشد اما نماینده بیمه اجازه این فعالیت را ندارد . از دیگر تفاوت های کارگزار و نماینده بیمه در ماهیت حقوقی است اما هر دو می‌توانند به بیمه گذار خدمات ارایه دهند .

یک نماینده نمی‌تواند کارگزار  بیمه باشد و یا برعکس؛  فعالان بازار بیمه فقط یکی از این امور را می‌توانند انجام دهند و حتی یک نماینده بیمه حقیقی نمی‌تواند در یک شرکت کارگزاری حقوقی، سمتی داشته باشد و یا برعکس این فرآیند نیز تخلف و غیرقانونی است .

حال نوبت شماست که انتخاب کنید دوست دارید تنها با نماینده یک بیمه گر کار کنید یا تمایل دارید با کارگزاری که برای چندین شرکت بیمه کار می کند  کار کنید. همچنین باید گفت هم نماینده و هم کارگزار اکثر درآمد خود را از کارمزد های مربوط به میزان فروش بیمه نامه ها دریافت می‌کنند  و هیچ تاثیری در قیمت بیمه نامه نخواهند داشت .

یک کارگزار بیمه محصولات چند شرکت بیمه را می‌فروشد و به همین دلیل باید از تمامی‌آنان آگاهی داشته باشد و به همین دلیل مشتریان آنان از تفاوت بین محصولات بیمه ای ارائه شده بین شرکت های بیمه باخبر می‌شوند و در نهایت بهترین محصول را انتخاب و خریداری می‌کنند اما نمایندگان بیمه فقط مجاب هستند که محصول شرکت خودشان را به شما معرفی کنند و چون درآمد آنها بستگی به خرید شما دارد نمی‌توانند عیب محصول بیمه ای خود را بگویند که شما پشیمان شوید و بیمه نامه را از آن نماینده نخرید .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
2 پاسخ 561 بازدید
سوال شده فروردین 4, 2016 در شرکت بیمه توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,289 بازدید
سوال شده بهمن 11, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط تیموری (3,570 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,865 بازدید
سوال شده فروردین 16, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط farhadian (1,290 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,932 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 640 بازدید
سوال شده فروردین 16, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط بدون نام
+3 امتیاز
1 پاسخ 877 بازدید
سوال شده اسفند 22, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط sinahero
+1 امتیاز
1 پاسخ 552 بازدید
سوال شده فروردین 15, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط Mr.Narenji (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 2,478 بازدید
سوال شده اسفند 27, 2017 در بیمه محصولات کشاورزی ، دام و طیور توسط salim
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,029 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 662 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 24,050 بازدید
سوال شده شهریور 28, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...