باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
4,677 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط
ویرایش شده توسط
اگر اعتبار گواهینامه گذشته تعویص نشده باشد برای دریافت خسارت مشکل دارد
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (4,400 امتیاز)
با سلام

مشکلی برای دریافت و پرداخت خسارت ایجاد نمیکند . از طرف شرکت بیمه از شما خواسته میشود گواهی نامه خود را تمدید نمایید و سپس خسارت را دریافت کنید.

نمایندگی صدور و مرکز پرداخت خسارت بیمه ملت 2580

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
گرچه عنوان می شود که "نداشتن اعتبار گواهینامه" در پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه خللی وارد نمی کند ولی در شرایط خاصی، ممکن است مشکل ایجاد نماید.

در مورد بیمه شخص ثالث:
چنانچه راننده مسبب حادثه در زمان تصادف، گواهینامه اش فاقد اعتبار است، بیمه گر این اجازه را می دهد که راننده نسبت به تمدید گواهینامه اقدام کند.
اگر گواهینامه تمدید شده، به هر دلیل تناسب با وسیله نقلیه نداشته باشد یا اینکه وضعیت مجاز برای رانندگی در زمان تصادف گزارش نشده باشد، شرکت بیمه خسارتی که به اشخاص ثالث پرداخت کرده را از راننده مسبب حادثه مطالبه می کند.

به عنوان مثال:
شخصی مقصر حادثه شناخته شده و گواهینامه اش اعتبار ندارد. گواهینامه جدید که برایش تمدید می شود "اصطلاح رانندگی با عینک" روی آن درج شده است. در حالی که در گواهینامه قبلی چنین چیزی وجود نداشت. از قضا افسر صحنه این موضوع را گزارش نکرده که راننده عینک به چشم داشته. از خود شخص سوال می شود که در زمان رانندگی عینک به چشم داشته ای یا خیر؟ جواب "خیر " راننده می تواند دلیلی باشد برای بازپس گیری خسارت پرداخت شده به اشخاص ثالث و زیان دیده.

در هر صورت بیمه گر نمی تواند خسارت اشخاص ثالث را پرداخت نکند، ففط می تواند در مواردی که در قانون ذکر شده است، خسارت پرداختی به اشخاص ثالث را از راننده مقصر، مطالبه کند.

یکی دیگر از موارد عدم تناسب گواهینامه با وسیله نقلیه است. شخصی گواهینامه پایه یک داشته است و اعتبارش تمام شده است. تصادف می کند. بیمه گر اجازه می دهد که گواهینامه تمدید شده بیاورد. وقتی برای تمدید گواهینامه مراجعه می کند، بنا به دلایلی از جمله وضعیت جسمانی و تست مثبت اعتیاد، گواهینامه پایه 1 تمدید نمی شود و بیمه گر حق دارد در این صورت، مبلغ خسارت پرداخت شده به اشخاص ثالث زیان دیده این خودرو را از راننده مطالبه کند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,703 بازدید
سوال شده اردیبهشت 15, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط بیمه اسیاافشاری (21,160 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,065 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...