باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
9,410 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
پاسخ شما،اینکه قسمتی از اندوخته را تبدیل به مستمری کنم و مابقی در صندوق باشد و حق بیمه سالانه ادامه و پرداخت کنم،آیا این مابقی اندوخته برای همیشه حق بیمه پرداخت میشود کرد؟ یا یک دوره محدود یا مشخص ؟ در واقع از خود اندوخته حق بیمه ادامه پیدا میکند و پول تمام میشود یا اصل اندوخته برای همیشه میماند و از سودش حق بیمه برای همیشه پرداخت میشود؟
4 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,770 امتیاز)

با سلام و احترام

در واقع مستمري همان اندوخته شماست كه طي برنامه ريزي خاص بصورت مستمري به شما پرداخت ميگردد و از اندوخته شما كسر ميگردد

در بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري به چندين شكل مختلف مستمري وجود دارد.

ماده 1 - تعریف انواع مستمری:
الف -مستمری مادام العمر : در اين نوع مستمری بیمه گر متعهد می شود از تاريخ تعیین شده در بیمه نامه تا زمانیكه مستمری بگیر در قید حیات باشد،
مبلغ مستمری را به وی پرداخت نمايد.
ب- مستمری مدت معین : در اين نوع مستمری بیمه گر متعهد میشود از تاريخ تعیین شده در بیمه نامه تا زمانیكه مستمری بگیر در قید حیات باشد و حداکثر تا پايان
مدت مشخص شده مبلغ مستمری را به وی پرداخت نمايد.
ج- مستمری قطعی : در اين نوع مستمری بیمه گر متعهد میشود از تاريخ تعیین شده در بیمه نامه تا پايان مدت مشخص شده،مبلغ مستمری را به مستمری بگیر
.پرداخت نمايد و در صورت فوت مستمری بگیر،مانده اندوخته بیمه نامه به طور يكجا به وراث قانونی مستمری بگیر به طور مساوی پرداخت می گردد
د - مستمری قطعی و مادام العمر : اين نوع مستمری تلفیقی از نوع الف و ج است.
ماده 2 -شرایط پرداخت مستمری:
الف-حداقل سن مستمری بگیر برای شروع پرداخت مستمری، 50 سال است.
ب- مبالغ مستمری با توجه به مشخصات بیمه شده محاسبه گرديده است و چنانچه ذينفع در صورت حیات بیمه شده شخص ديگری باشد،مبالغ می بايست مجددا
محاسبه شود.
ج-بیمه گذار می تواند تا قبل از انقضا مدت بیمه نامه نسبت به تغییر نوع مستمری اقدام نمايد.

پايدار باشيد


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (11,880 امتیاز)
درود
در پایان دوره شما یا میتوانید کل اندوخته خود را از بیمه خارج کرده و بیمه شما قطع خواهد شد و یا بازنشستگی به دو صورت داشته باشید
1.کل اندوخته شما تبدیل به مستمری خواهد شد که در این صورت بیمه شما قطع میشود و مستمری ثابت مادام العمر به شما پرداخت میشود.
2.قسمتی از اندوخته شما تبدیل به مستمری و مابقی در اندوخته شما باقی میماند  و به آن سود هم تعلق خواهد گرفت و بیمه شما هم ادامه دارد.مستمری شما هر سال افزایش پیدا میکند و اینکه به اندوخته شما دست نمیخورد در واقع مثل این است که سپرده خود را در بانک گذاشته و سود آن را دریافت میکنید و تا مدت قرارداد خود میتوانید ادامه دهید به زور مثال بیمه سامان تا 70 سالگی میتوانید بیمه را داشته باشید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (3,590 امتیاز)

دریافت مستمری از محل اندوخته بیمه عمر و تشکیل سرمایه یکی از ویژگی های مهم این نوع از بیمه نامه ها است. مستمری انواع مختلف دارد و روشهای پرداخت آن نیز بسیار متنوع است. بیمه گذار میتواند در موعد مشخص شده در بیمه نامه با بررسی شرایط روز بهترین نوع مستمری و مناسبترین روش پرداخت را برای خود و عزیزانش انتخاب نماید. انواع و روشهای پرداخت بیمه مستمری در تصویر زیر بصورت خلاصه آورده شده است:

مستمری بیمه عمر


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (3,590 امتیاز)

مستمری از محل بیمه عمر انواع مختلفی دارد. شما میتوانید درخواست مستمری برای یک بازه زمانی مشخص بدهید یا اینکه درخواست دریافت مستمری مادام العمر داشته باشید.

در حالت اول، شما مثلا درخواست میدهید که برای یک بازه زمانی مشخص (5، 10، 20، سال) مستمری دریافت کنید. در این حالت، محاسبات بصورت یک عملیات بانکی انجام میشود و شما سود ماهیانه متناسب با سود بانکی آن سال (و به احتمال زیاد کمی بیشتر از آن) دریافت میکنید.

در حالت دوم، اگر بیمه گذار درخواست مستمری مادام العمر بدهد. محاسبات بر اساس یک عملیات بیمه ای انجام میشود و متفاوت با نحوه محاسبات سود سپرده های بانکی است. با توجه به سن متقاضی ممکن است مبلغ ماهیانه دریافتی بیشتر یا کمتر شود. در قرارداد مستمری مادام العمر، شرکت بیمه گر در واقع ریسک حیات بیمه گذار را میخرد (برعکس قرارداد بیمه نامه عمر که بیمه گر ریسک فوت را پوشش میدهد). بطور مثال اگر دو بیمه گذار یکی با سن 20 سال و دیگری با سن 65 سال با سرمایه و اندوخته یکسان در یک تاریخ یکسان درخواست مستمری مادام العمر بدهند دریافتی آنها متفاوت خواهد بود (عملیات بیمه ای) ولی اگر درخواست دریافت مستمری برای یک بازه 10ساله بدهند دریافتی آنها کاملا یکسان خواهد بود (عملیات بانکی)

نکته مهمی که باید همه بیمه گذاران در نظر داشته باشند این است که قانون تبدیل به مستمری در همه بیمه ها وجود دارد و اینکه بیمه گذار حق انتخاب دارد و میتواند با توجه به شرایط روز بهترین حالت را برای خود و عزیزانش انتخاب کند. البته با توجه به اینکه برخی شرکتها جدیدا وارد حوزه بیمه عمر شده اند هنوز آیین نامه دقیق و مشخصی تدوین نکرده اند. ولی شرکتهایی که به زمان پرداخت مستمری نزدیک هستند بصورت دقیق و تخصصی شرایط را مشخص نموده اند.

به عنوان نکته پایانی، در دنیا بیشترین نوع مستمری که بسیار استقبال شده است از نوع مادام العمر کاهشی است. به این صورت که در ماههای اولیه مبلغ مستمری بالاتر است و به تدریج در سالهای بعد کم میشود. البته در دنیا مستمری آنی هم بسیار پرطرفدار است که فعلا در ایران شرکتی ارائه نداده است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,464 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 697 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,918 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 612 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 6,871 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,029 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 13,032 بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 1,420 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3,009 بازدید
+1 امتیاز
5 پاسخ 5,065 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 6,771 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 495 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 555 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...