باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
2,234 بازدید
در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط

با سلام

اینجانب مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره یک شرکت تازه تأسیس پیمانکاری هستم. برای دریافت گرید سازمان برنامه و بودجه نیاز بود بیمه خود و یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره را پرداخت نمایم. به همین منظور بیمه خودم و ایشان را از محل دفتر شرکت به مدت 5 ماه پرداخت کرده ام. با توجه به اینکه نتوانسته ام پروژه ای را تا کنون بدست بیاورم تا از محل آن پروژه بیمه را پرداخت کنم. و عملا بیکار بوده ایم و حضور در محل دفتر شرکت توجیه اقتصادی ندارد. آیا می شود برای ماه جدید ترک کار بزنم و بیمه صفر روز کارکرد برای هر دو نفر رد شود. و بعد از بدست آوردن پروژه در ماه های آتی از محل آن مجددا بیمه رد شود. یا نیاز به ترک کار نیست و فقط بایستی صفر روز کارکرد رد شود.

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,920 امتیاز)
مدير عامل مشمول بيمه بيکاري نمي باشد. بايد قرارداد کارفرمايان ببنديد و نام شما با عنوان شغلي کارفرما درج شود. سابقه کار شما محفوظ است اما از بيمه بيکاري نمي توانيد استفاده کنيد.

توضيح: رابطه کارگري و کارفرمايي با احراز شخصي بودن انجام کار، تبعيت حقوقي(رابطه دستوري) و تبعيت اقتصادي(رابطه دستمزدي) محقق مي شود و در خصوص مديران عامل و اعضا هيئت مديره رابطه دستوري وجود ندارد.  رابطه مدير عامل و اعضاء هيئت مديره در قبال شرکت براساس قانون تجارت همانند رابطه وکيل و موکل مي باشد. البته در صورتي که اعضاء هيئت مديره علاوه بر عضويت در هيئت مديره متصدي مسئوليت ديگري در قبال دريافت حقوق و اجرت معيني باشند به اعتبار اين تصدي و با احراز شرايط سه گانه فوق الذکر مشمول مقررات قانون کار و به تبع آن بيمه بيکاري نيز مي باشند.لذا افرادي که صرفا اعضاء هيئت مديره / سهامدار باشند به طور کلي کافرما( مالک) محسوب گرديده و کارگر شناخته نمي شوند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,049 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,401 بازدید
سوال شده خرداد 11, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,556 بازدید
سوال شده خرداد 11, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,100 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 5,501 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,907 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,376 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...