برای صدور و دریافت فیش بیمه و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ( فیش پرداخت لیست بیمه، بیمه کارگران ، بیمه رانندگان، بیمه اختیاری ، مشاغل آزاد، زنان خانه دار و… ) در سال ۱۴۰۱ می بایست به سامانه جدید تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

فهرست مطالب

سامانه جدید دریافت فیش بیمه و پرداخت حق بیمه

برای صدور و دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی ابتدا می بایست در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی ثبت نام نمایید. برای راهنمای ثبت نام در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

eservices

پس از ثبت نام در سامانه eservices  از طریق لینک زیر وارد سامانه شوید:

https://account.tamin.ir/auth/login

بعد از ورود به سامانه می توانید نست به دریافت فیش بیمه و برگ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اقدام نمایید. در این سامانه می توانید نسبت به دریافت فیش حق بیمه کارگاه، فیش بیمه کارگران، فیش بیمه رانندگان، فیش بیمه اختیاری ، فیش بیمه مشاغل آزاد ، فیش بیمه زنان خانه دار و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اقدام نمایید.

فیش پرداخت حق بیمه بعد از ارسال لیست بیمه

کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه پرسنل خود می بایست بعد از ثبت نام در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ابتدا از منوی ” کارفرمایان ” روی گزینه ” خدمات کارفرمایان ” و سپس ” درخواست استفاده از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ” کلیک کرده و در صفحه باز شده نسبت به تکمیل تعهدنامه خدمات غیرحضوری اقدام نمایند. برای آموزش ارسال لیست بیمه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه 

بعد از ارسال لیست بیمه برای دریافت فیش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از منوی کارفرمایان گزینه  لیست حق بیمه و سپس ارسال لیست حق بیمه را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده از قسمت سوابق لیست های ارسالی به کلیه لیست های ارسال شده دسترسی دارید:

 

فیش پرداخت حق بیمه

 

در صفحه سوابق لیست های ارسالی پس انتخاب ماه مورد نظر از طریق تب عملیات گزینه  مشاهده ریز اطلاعات را انتخاب نموده و به صفحه جزییات لیست ارسالی مراجعه کنید.

 

 لیست بیمه

 

در صفحه جزییات لیست با مراجعه به تب پرداخت می توانید فیش پرداخت حق بیمه را دریافت نمایید:

فیش پرداخت حق بیمه

 

فیش پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی

صدور فیش حق بیمه برای کارگران ساختمانی بصورت یکماهه است و برای هر ماه، یک برگ پرداخت صادر خواهد شد لذا عدد ۱ را وارد نموده و ثبت نمایید.

برای دریافت فیش های مربوط به ماههای بعد می بایست به تعداد آن درخواست ثبت نمایید. بعنوان مثال اگر در نظر دارید حق بیمه ۳ ماه را پرداخت نمایید می بایست ۳ نوبت درخواست برگ پرداخت ثبت نمایید (پس از صدور هر برگ پرداخت می توانید در هر نوبت درخواست، عدد ۱ را وارد نمایید).

 توجه داشته باشید مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه تا آخرین روز ماه بعد می باشد.

تذکر: بیمه شدگان کارگر ساختمانی صرفا مجاز به درج ۱ ماه در آیتم مدت پرداخت (ماه) میباشند و میبایست برای ماه گذشته، ماه جاری و ۳ ماه آینده به طور جداگانه ثبت درخواست گردد.

فیش پرداخت حق بیمه رانندگان

 صدور فیش حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری نیز همانند بیمه کارگران ساختمانی بصورت یکماهه بوده و برای هر ماه یک برگ پرداخت صادر خواهد شد لذا عدد ۱ را وارد نموده و ثبت نمایید.

پس از صدور برگ پرداخت، در صورت لزوم برای دریافت فیش های بعدی مجددا عدد ۱ را در درخواست برگ پرداخت ثبت نمایید. لطفا به مهلت پرداخت توجه داشته باشید.

فیش پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد

برای دریافت فیش پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد ابتدا از طریق لینک زیر وارد سامانه شوید:

https://account.tamin.ir/auth/login

پس از ورود به سامانه ، از منوی بیمه شدگان گزینه  “عملیات بیمه شدگان خاص” را انتخاب کرده و سپس گزینه “پرداخت حق بیمه حرف و مشاغل آزاد”  کلیک نمایید.

شرایط و ضوابط برای دریافت فیش بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد با بیمه شدگان کارگران ساختمانی و رانندگان متفاوت است.

لطفا به این مثال توجه فرمایید:

فرض بر اینکه حق بیمه خود را تا اسفندماه ۹۳ پرداخت کرده باشید، می توانید مدت ۶ ماه را انتخاب نموده و یک برگ پرداخت شش ماهه برای ماه های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ درخواست نمایید ولی پرداخت آن می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۳/۳۱ انجام پذیرد زیرا حق بیمه اولین ماه در این برگ پرداخت فروردین است و از آنجایی که مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا آخرین روز ۲ ماه بعد می باشد، می بایست کل مبلغ برگ پرداخت تا پایان خردادماه پرداخت شود.

 در غیر این صورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه (اولین ماهی که حق بیمه آن پرداخت نشده است) لغو و ادامه بیمه موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان و انعقاد قرارداد مجدد خواهد بود.

برای درک بهتر موضوع به این مثالها توجه فرمایید:

(فرض بر اینکه حق بیمه تا اسفندماه ۹۳ پرداخت شده و ماه جاری، فروردین باشد)

barge-tamin-ejtemaei-6

به این نکته توجه داشته باشید؛ برای هر چند ماه درخواست برگ پرداخت، یک فیش صادر می شود.

پردازش درخواست شما معمولا چند دقیقه بطول می انجامد. زمانی که سامانه در حال پردازش درخواست شما می باشد، وضعیت درخواست “در حال بررسی” را نشان می دهد و پس از آن “صدور” و یا “عدم صدور” نمایش داده می شود.

فیش پرداخت حق بیمه اختیاری

برای دریافت فیش پرداخت حق بیمه اختیاری ابتدا از طریق لینک زیر وارد سامانه شوید:

https://account.tamin.ir/auth/login

پس از ورود به سامانه ، از منوی بیمه شدگان گزینه  “عملیات بیمه شدگان خاص” را انتخاب کرده و سپس گزینه “پرداخت حق بیمه اختیاری”  کلیک نمایید.

فیش پرداخت حق بیمه زنان خانه دار

برای دریافت فیش پرداخت حق بیمه زنان خانه دار ابتدا از طریق لینک زیر وارد سامانه شوید:

https://account.tamin.ir/auth/login

پس از ورود به سامانه ، از منوی بیمه شدگان گزینه  “عملیات بیمه شدگان خاص” را انتخاب کرده و سپس گزینه “پرداخت حق بیمه زنان خانه دار و دختران”  کلیک نمایید.

فیش پرداخت حق بیمه دانشجویی

برای دریافت فیش پرداخت حق بیمه دانشجویی ابتدا از طریق لینک زیر وارد سامانه شوید:

https://account.tamin.ir/auth/login

پس از ورود به سامانه ، از منوی بیمه شدگان گزینه  “عملیات بیمه شدگان خاص” را انتخاب کرده و سپس گزینه “پرداخت حق بیمه دانشجویی”  کلیک نمایید.

چاپ فیش بیمه تامین اجتماعی

زمانی که وضعیت درخواست به حالت “صدور” تغییر یافت می توانید بر روی علامت ذره بین (آخرین ستون: امکانات) کلیک نموده و نسخه چاپی فیش حق بیمه را پرینت گرفته و آن را پرداخت نمایید و یا شناسه پرداخت و مبلغ را یادداشت نموده و بصورت غیرحضوری (عابربانک، سایت بانک رفاه و ملت، تلفن همراه و ثابت) جهت پرداخت حق بیمه اقدام نمایید.

تذکر مهم: بهترین موعد دریافت و پرداخت فیش بیمه ، اول لغایت بیست و پنجم هر ماه می باشد. پس از ثبت درخواست و دریافت برگ پرداخت، در صورت تمایل به پرداخت غیرحضوری حق بیمه، قبل از مهلت مقرر شده در برگ پرداخت (حداقل ۷۲ ساعت)، نسبت به پرداخت وجه آن اقدام نمایید.

همچنین به دوره برگ پرداخت در وسط فیش توجه داشته باشید. (بعنوان مثال: دوره از ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ تا ۱۳۹۶/۰۱/۳۱   منظور حق بیمه فروردین ماه می باشد که مهلت پرداخت آن با توجه به نوع بیمه متفاوت است و لازم است در نظر داشته باشید.)

همچنین در صورتی که وضعیت درخواست “عدم صدور” باشد می توانید در ستون توضیحات، علت آن را مشاهده نمایید.

با بستن مرورگر می توانید به کار خود پایان دهید.

در صورتیکه برای بازنشستگی، بیمه بیکاری، شکایت از کارفرما بابت رد نشدن سوابق بیمه، سختی کار و دیگر موضوعات مربوط به سازمان تامین اجتماعی و قانون کار نیاز به مشاوره و یا متخصص برای پیگیری امور خود را دارید، بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

14 پاسخ

  1. با سلام،بنده بیمه رانندگان هستم.جای این که برج ۶ رو پرداخت کنم،فیش برج ۵ رو دوباره پرداخت کردم.به شعبه مراجعه کردم و برام بعنوان برج ۶ منظور کردن،تقریبا ۱۰ روز پیش .دیروز با سیستم خودم وارد لیست پرداخت شدم و دیدم که برج ۶ رو پرداخت نشده زده، فیش رو پرینت گرفتم و دوباره به شعبه مراجعه کردم و گفتن که این فیش پرداخت شده و دلیل اینکه چرا هنوز این فیش رو پرداخت نشده زده رو گفتن که بعلت این که از برج قبل انتقال داده شده و با یک فیش دیگه پرداخت شده و مشکلی نداره، با توجه به این که آخر برج هستیم خواستم ببینم که با توجه به اینکه داخل لیست پرداخت نشده زده،آیا مشکلی بعدا ایجاد نمیشه؟

  2. ما رانندگان کمترین حقوق بیشترین زحمت و بی پناه ترین افراد جامعه هستیم ولی در بیمه که میخای بیمه تکمیلی یا طلایی کنیم حتا به جزعی ترین مشکلات ما انسانها هم توجه ننمیکنند.این کار بیمه شاه دزدی کردن و حق الناس میباشد.که فقط افرادی میتونن بیمه تکمیلی یا طلایی کنند‌.که فرهنگی و یا دکتر و یا کسایی باشند که اصلا بیشترین کاری که میکنند موس رو جلو عقب میکنند و سنگینترین چیز که برمیدارند خودکار گرون قیمتشونه.لعنت خدا بر ظالمان و دزدهایی که به اسم خدا و اسلام هر کاری رو روی ما انجام میدهند.

      1. سلام من بلد نیستم فرم برگه پرداخت بیمه رو پرکنم نمیدونم چی باید بنویسم لطفا راهنمایی کنید مثلا شماره پی گیری رو چی بنویسم

  3. میتونم بعداز ۱۰ سال حدود چند ماه دیگه با ۵۶ سال سن بدون اعلام بازنشستگی ،بعد از فوتم دخترم از مستمری من استفاده کند؟
    در این صورت که حق بیمه پرداخت نمیشه بعد از فوت مادرم میتونم از حقوق بازنسشتگی پدرم ارتشی (اجا) که الان نخواستم از حقوق مادرم کسر شود برخوردارشوم ؟
    از طرفی ایا در صورت تحت پوشش بیمه پدر متوفی بروم ۱۰ سال پرداخت حق بیمه که بسختی در این سالها دادم چه میشود ؟کمکم کنید ممنون

  4. سلام من همسرم راننده هستش ، امروز رفته فیش پرداخت بگیره برای برج ۳ رو فقط بهش پرینت دادن برج ۲ رو نتونستن پرینت بگیرن، در صورتی که امروز ۲۸ خرداده ، ولی پرینت نداده سایت ، نمیدونیم چرا و چیکار باید بکنیم تا وقت داریم اردیبهشت و واریز کنیم ، چون اگر واریز نشه بیمه این چند سال یعنی هیچ دوباره باید ۲ تومن هرماه واریز کنه، میشه راهنمایی کنید چیکار باید بکنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید